آخرین اخبار
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
بازدید:۳۸۶
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت عالی رتبه‌ای از واشنگتن قرار است در سفری چهار روزه به ریاض، پایتخت عربستان سفر کنند.
کد خبر : ۱۲۹۹

این هیات طی سفر خود در روز‌های ۱۳ تا ۱۶ فوریه (۲۳ بهمن تا ۲۶ بهمن) قرار است در نشست‌های کارگروه مشترک آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اولویت‌های مشترک بحث و تبادل نظر کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، کریستوفر لندبرگ فرستاده ویژه موقت دولت آمریکا در امور ضدتروریسم و ائتلاف ضدداعش، دانیل بنایم معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و دانا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه سرپرستی هیات اعزامی کاخ سفید را به عهده دارند که شماری از مقامات نظامی و غیرنظامی واشنگتن نیز آن‌ها را در این سفر همراهی می‌کنند.
این بیانیه افزود: نشست‌های سه گانه این کارگروه، سه دسته از اولویت‌ها (سامانه یکپارچه دفاع موشکی و ضدهوایی و امنیت دریایی، موضوع ایران و مبارزه با تروریسم) را بررسی خواهند کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد این نشست‌ها نشانگر تعهد مشترک آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس به پیشبرد امنیت و ثبات منطقه‌ای از طریق همکاری در مجموعه‌ای از موضوعات است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها