آخرین اخبار
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
زمان حمله و پاسخگویی ایران به اسرائیل از زبان عراقچی
بازدید:۷۶۲
صد آنلاین | ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از جلسه‌ی این کمیسیون با حضور عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، خبر داد.
کد خبر : ۱۲۲۵۶۲

به گزارش صد آنلاین، عراقچی در این نشست گزارشی از آخرین تحولات منطقه، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و سفرهای خود به کشورهای منطقه ارائه کرد. او تاکید کرد که حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مناسب پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

 

 

به گفته عراقچی، در عملیات "وعده صادق ۲" رژیم صهیونیستی ضربه سنگینی متحمل شد و حدود ۹۰ درصد موشک‌های شلیک شده به هدف اصابت کرد؛ هرچند که این گزارش‌ها توسط اسرائیل سانسور شده‌اند. او همچنین اشاره کرد که سفرهای منطقه‌ای اخیر او به منظور ایجاد بازدارندگی سیاسی و مقابله با تهدیدات اسرائیل انجام شده است و هماهنگی بین دیپلماسی و فعالیت‌های میدانی برای مقابله با این تهدیدات ضروری است.

 

 

عراقچی همچنین به روحیه بالای نیروهای مقاومت اشاره کرده و با تأکید بر حمایت مردمی از حزب‌الله گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید درگیری‌هاست، اما ایران آماده است تا به هرگونه حمله‌ای پاسخی متناسب بدهد. او افزود که هرچند ایران خواهان جنگ نیست، اما برای دفاع از خود کاملاً آماده است.

 

 

رضایی افزود که عراقچی گزارشی از سفر خود به اجلاس بریکس و دیدارهایی در کازان روسیه نیز ارائه داد و از پیوستن ایران به بریکس به‌عنوان یک تصمیم راهبردی در دولت شهید رئیسی و توسط شهید امیر عبداللهیان یاد کرد و آن را گامی مهم در دیپلماسی کشور دانست.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها