آخرین اخبار
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
جزئیات تازه از تصادف مرگبار ماماها
بازدید:۳۷۵
صد آنلاین | رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزئیات سانحه واژگونی خودرو منجر به فوت سه نفر از ماماهای شبکه بهداشت و درمان رامهرمز را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۲۲۵۵۶
به گزارش صد آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نامه‌ای به دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزئیات سانحه واژگونی خودرو منجر به فوت سه نفر از ماماهای شبکه بهداشت و درمان رامهرمز را تشریح کرد.
 
 
 
 
 

این گزارش به شرح زیر است:

روز دوشنبه مورخ 1403/7/30 تعدادی از همکاران مامایی و پرستاری شبکه بهداشت و درمان رامهرمز جهت شرکت در کمیته دانشگاهی ارتقای سلامت مادر و نوزاد(بررسی مرگ نوزادان ترم بدون ناهنجاری) به دعوت معاونت درمان دانشگاه که به دنبال مرگ نوزاد در مورخ 1403/7/10 تشکیل شده بود، عازم ماموریت اداری به اهواز بودند که حدود ساعت 9:43 در جاده رامهرمز به اهواز دچار سانحه(واژگونی خودرو) شدند.

بلافاصله پس از وقوع سانحه و اعلام به مرکز اورژانس رامهرمز، سه دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی آن شهرستان به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و همزمان بالگرد اورژانس اهواز به دستور رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه نیز به سرعت به پرواز درآمد. در این سانحه، متأسفانه دو نفر از همکاران ماما به نام خانم ها فاطمه براتی و سمیه شاامیری در صحنه جان باختند و سه مصدوم دیگر به نام‌های خانم‌ها شهناز قنبری با سطح هوشیاری 7، مینا محمدیان و فریدون حبیبی نژاد (راننده خودرو) پس از دریافت خدمات پزشکی حیاتی با آمبولانس‌های اعزام شده به بیمارستان مادر شهرستان رامهرمز منتقل و در کمتر از 30 دقیقه به بیمارستان تحویل شدند.

 

 

 

 

تسلیت وزیر بهداشت در پی درگذشت 3 ماما در سانحه تصادف

با هماهنگی انجام شده متخصصین جراحی عمومی، داخلی، قلب، ارتوپدی، رادیولوژی در محل اورژانس حاضر شدند. خانم شهناز قنبری پس از انجام اقدامات لازم در اوژانس نظیر تعبیه چست تیوب و...، جهت اقدامات تشخیصی به بخش CT scan منتقل شد. پس از انجام اقدامات تشخیصی، به علت وخامت وضعیت، با نظر جراح، بیمار سریعا به اتاق عمل منتقل شد تا با جراحی منشا خونریزی داخلی مشخص شود و به جهت تکمیل اقدامات تشخیصی درمانی با حضور متخصصین جراحی، قلب، داخلی اکوی قلبی نیز انجام و بیمار جهت ادامه درمان و به دستور پزشک معالج سریعاً با بالگرد، به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد.

متأسفانه وی پس از انتقال به بالگرد اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد و بالگرد مجبور به استندبای تا وضعیت پایدارتر مصدوم شد. این مصدوم فوراً به اتاق عمل منتقل و عملیات احیا بر روی وی انجام شد. با حضور نزدیک به 3 ساعت بالگرد اورژانس اهواز در محل، بیمار مجدداً پس از دریافت خدمات تخصصی پزشکی به بالگرد انتقال داده شد تا به اهواز منتقل شود اما متأسفانه در حین پرواز، بیمار دوباره دچار ایست قلبی تنفسی شد که با تلاش تیم پزشکی اورژانس هوایی، عملیات احیا انجام و بیمار به اهواز منتقل شد. آمبولانس در محل فرود بالگرد در اهواز به صورت استندبای حضور داشت و به محض رسیدن بالگرد، بیمار در ساعت 14:53 توسط آمبولانس به بیمارستان گلستان منتقل شد. متأسفانه علیرغم تلاش‌های همکاران، بیمار در اورژانس بیمارستان گلستان فوت کرد.

 

 

 

 

 

سایر مصدومان حادثه پس از انجام اقدامات اولیه با دستور جراح به جهت تحت نظر بودن و انجام سایر اقدامات درمانی در بخش جراحی بیمارستان مادر رامهرمز بستری شدند. شایان ذکر است همگی سرنشینانِ یک دستگاه خودرو پژو 405 بودند و با توجه به همزمانی چندین جلسه در مرکز استان، واحد نقلیه شبکه بهداشت و درمان رامهرمز از تمام ظرفیت خودروهای استیجاری برون شهری طرف قرارداد خود جهت انجام ماموریت‌ها استفاده کرده بود. خودروی استیجاری پژو 405 با مالکیت آقای فریدون حبیبی نژاد، طرف قرارداد شبکه مذکور به مدت 12 ماه از تاریخ 1403/1/1 لغایت 1403/12/30 است.

به استناد گزارش پلیس راه استان، علت حادثه سرعت غیرمجاز بوده است. بنا به اظهارات مجروحین حادثه سرکار خانم مینا محمدیان و آقای فریدون حبیبی نژاد، سانحه بدین شرح رخ داده است: یک دستگاه پراید وانت که ظاهراً از روستاهای اطراف بود به جهت عبور به صورت خلاف جاده و طی عرض جاده، وارد مسیر شد که راننده خودروپژو 405 جهت جلوگیری از برخورد اقدام به تغییر مسیر کرد و در ادامه از جاده خارج و به علت عدم وجود گاردریل و نیز اختلاف ارتفاع زیاد جاده و شانه، خودرو واژگون شد.

به دلیل تألم همکاران ماما در بلوک زایمانی بیمارستان مادر رامهرمز و پیشگیری از بروز هرگونه خلل در ارائه خدمات به مادران باردار، فراخوان نیروهای مامایی از مراکز بهداشتی تابعه شبکه بهداشت و درمان رامهرمز داده شد.

فارس

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها