آخرین اخبار
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
خبر مهم امروز ۶ آبان ماه از افزایش قیمت بنزین از زبان یک نماینده مجلس
بازدید:۴۶۱
صد آنلاین | حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در نشست خبری امروز درباره ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: تخصیص ارز کالاهای اساسی در این بودجه کاهش یافته است. وی با تأکید بر اهمیت معیشت، گفت: "اولویت اول کشور باید بر روی معیشت باشد."
کد خبر : ۱۲۲۵۵۰

به گزارش صد آنلاین، صمصامی ادامه داد: "از ابتدای امسال، قیمت بسیاری از کالاها از جمله قند، شکر و حبوبات بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. بررسی علل این گرانی نشان می‌دهد که کاهش تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت‌هاست که به طور مستقیم بر سفره مردم تأثیر گذاشته است."

 

 

وی همچنین اشاره کرد: "دولت به‌طور همزمان هم شمول ارز نیمایی را افزایش داده و هم قیمت آن را، به‌طوری که از ۴۰ هزار تومان به ۴۹ هزار تومان رسیده است. به همین دلیل، بیش از دو هزار قلم کالا که مشمول ارز نیمایی بوده‌اند، با افزایش قیمت مواجه شده‌اند."

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس، به جزئیات بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: "ارز کالاهای اساسی در این بودجه به میزان ۳ میلیارد دلار کاهش یافته است." وی این کاهش را عاملی برای افزایش قیمت کالاهای اساسی و تشدید تورم دانست.

 

 

صمصامی در ادامه افزود: "در لایحه بودجه سال آتی، افزایش حقوق ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. اما با این سیاست‌های ارزی، حدود ۴۰ درصد تورم به جامعه تحمیل خواهد شد، در حالی که افزایش حقوق‌ها به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی این تورم باشد."

 

 

او همچنین خاطرنشان کرد: "ما همیشه در جبران حقوق عقب هستیم و جیب مردم در ناترازی قرار دارد."

 

 

در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده، صمصامی گفت: "در پیشنهادات اولیه لایحه بودجه به این موضوع اشاره شده بود که قیمت سوخت متناسب با تورم افزایش یابد. اما در لایحه ارائه شده به مجلس به‌طور صریح در این خصوص صحبت نشده و دولت نیز اعلام کرده که قصد ندارد قیمت سوخت و بنزین را در سال آینده افزایش دهد."

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها