آخرین اخبار
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
افزایش قیمت گوشت مرغ به مرز ۱۰۰ هزار تومان
بازدید:۳۴۴
در حالی که نرخ مصوب گوشت مرغ ۸۳ هزار و پانصد تومان است، قیمت هر کیلو مرغ کشتار کامل در فروش عمده به حدود ۸۸ هزار تومان رسیده است.
کد خبر : ۱۲۲۴۸۳

به گزارش صد آنلاین، اما طبق گزارش‌ها، قیمت این کالا در برخی مرغ‌فروشی‌ها به مرز ۱۰۰ هزار تومان نیز رسیده است.

 

 

افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در تابستان ۱۴۰۲

در تابستان ۱۴۰۲، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافت. هرچند از پاییز ۱۴۰۲، قیمت‌ها به تدریج تعدیل و به نرخ مصوب ۷۳ هزار تومان نزدیک‌تر شدند. با این حال، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه قیمت مرغ بوده‌ایم.

 

 

وعده کاهش قیمت، اما نتیجه معکوس

در شهریورماه، زمانی که قیمت گوشت مرغ به کانال ۹۰ هزار تومان وارد شد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور وعده داد که با کاهش مسافرت‌ها، قیمت‌ها پایین خواهد آمد. اما نه تنها این وعده عملی نشد، بلکه قیمت مرغ همچنان افزایش یافت.

 

 

قیمت‌های واقعی در بازار

در تاریخ ۳ آبان، خبرگزاری مهر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در تهران را ۹۹ هزار تومان اعلام کرده است که نشان‌دهنده افزایش بیش از ۴ هزار تومانی (۹ درصدی) در طول یک هفته است. این در حالی است که قیمت مرغ در استان‌های مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال، در لرستان قیمت مرغ ۹۰ هزار تومان اعلام شده است.

 

 

درخواست وزارت جهاد کشاورزی از مردم

وزارت جهاد کشاورزی با راه‌اندازی یک سامانه پیامکی، از مردم خواسته است تا هرگونه گران‌فروشی یا احتکار مرغ را به شماره ۳۰۰۰۸۱۳۶ گزارش دهند. در این پیامک‌ها باید نام استان، شهر و آدرس محل ذکر شود تا بازرسان بتوانند به موضوع رسیدگی کنند.

 

 

قیمت عمده‌فروشی مرغ

در آخرین گزارش سامانه تأمین دام و طیور، قیمت هر کیلو مرغ کشتار کامل در فروش عمده ۸۷هزار و ۹۸۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت هر کیلو سینه مرغ ۱۷۳هزار و ۲۵۰ تومان، هر کیلو ران مرغ ۷۹هزار تومان، هر کیلو دل مرغ ۲۵هزار و ۵۵۰ تومان و هر کیلو جگر مرغ ۱۹هزار و ۸۳۶ تومان گزارش شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها