آخرین اخبار
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
مسکن رایگان دولتی برای این دهک ها در راه است؟
بازدید:۲۲۵
صد آنلاین | فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، در تازه‌ترین اظهارات خود بر لزوم تسهیلگری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود برای تأمین مالی ساخت مسکن محرومین تأکید کرد. او همچنین به اهمیت همکاری بین بخش‌های مختلف و محاسبات دقیق اشاره نمود و گفت: «وعده‌های دور از واقعیت می‌تواند نظام تصمیم‌گیری ما را تحت تأثیر قرار دهد.»
کد خبر : ۱۲۲۴۱۷

به گزارش صد آنلاین، صادق خواستار تعیین دقیق مکان‌های اولویت‌دار برای پروژه‌های مسکن محرومین بر اساس شاخص‌های محرومیت شد. او افزود: «تصمیم‌گیری و اقدام مشترک بین بخش‌ها باید با رویکرد هم‌افزا برنامه‌ریزی شود و پیگیری اجرای برنامه‌ها و ارائه گزارش‌های منظم در اولویت قرار گیرد.»

 

 

تحلیل وضعیت بازار مسکن از زبان نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران

داود بیگی‌نژاد، نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، به بررسی وضعیت فعلی بازار مسکن پرداخت و گفت: تقاضا برای واحدهای پنج تا ۲۰ سال ساخت در حال افزایش است. او علت این امر را پایین بودن قدرت خرید مردم و خروج ساختمان‌های نوساز از اولویت خرید افراد عنوان کرد.

 

 

افزایش ۴۷.۳ درصدی اجاره‌بها در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده فشار اقتصادی بر مستاجران است. با این حال، بیگی‌نژاد از آرامش نسبی در بازار اجاره‌بها در مهرماه خبر داد و گفت: «افزایش فایل‌های پیشنهادی مالکان به کاهش قیمت‌های پیشنهادی و افزایش قدرت چانه‌زنی مستاجران منجر شد.»

 

 

رکود بازار خرید و فروش مسکن

این مقام صنفی همچنین به رکود سنگین بازار خرید و فروش مسکن اشاره کرد و علت آن را بالا بودن قیمت‌ها و عدم همکاری بانک‌ها دانست. او خاطرنشان کرد که از ابتدای سال تاکنون، آمار قراردادهای خرید و فروش در پایتخت از چهار هزار فراتر نرفته است.

به گفته بیگی‌نژاد، بیشترین تعداد قراردادها در مناطق ۵، ۱۰، ۲ و ۴ ثبت شده و ساختمان‌های نوساز از اولویت خرید مردم خارج شده‌اند. او تأکید کرد که عدم توان اقتصادی مردم بر تولید مسکن تأثیر منفی گذاشته است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها