آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
اجرای متناسب‌سازی/  حقوق بازنشستگان تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد
بازدید:۵۷۶
صد آنلاین | معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۲۲۳۸۲

به گزارش صد آنلاین، رضا فیضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها اظهار داشت که احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شده و حقوق مهرماه به همراه مابه‌التفاوت ناشی از این تغییرات پرداخت گردیده است. به گفته وی، از این پس، حقوق بازنشستگان تا پایان سال با لحاظ ۴۰ درصد افزایش ناشی از متناسب‌سازی واریز خواهد شد. در این راستا، کمترین میزان افزایش مستمری هر بازنشسته کمتر از یک میلیون تومان نخواهد بود.

 

 

جزئیات متناسب‌سازی حقوق

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی، سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه از مردادماه موظف به تهیه جداول متناسب‌سازی و نهایی کردن امتیازات بودند. پس از این مرحله، صندوق‌های بازنشستگی اقدام به صدور احکام متناسب‌سازی کردند.

 

 

فیضی‌نژاد تصریح کرد که این سازمان‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و استفاده از اطلاعات سامانه سینا، اطلاعات شاغلان را دریافت و آن‌ها را در گروه‌های ۲۰گانه قرار دادند. به این ترتیب، میانگین هر گروه با لحاظ حق شغل، فوق‌العاده شغل و سایر عوامل محاسبه شده و برای بازنشستگان همان گروه ۹۰ درصد حقوق متناظر در نظر گرفته شد. این اقدام موجب شد تا برای سال ۱۴۰۳، ۴۰ درصد از این میزان برای بازنشستگان اعمال شود.

 

 

نحوه پرداخت حقوق

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: در نهایت، جداول متناسب‌سازی در تاریخ ۳۰ مهرماه به صندوق بازنشستگی ارائه شد. این صندوق با کمک کارشناسان خود، احکام اصلاحی بازنشستگان را در کمتر از ۱۲ ساعت صادر کرد و همزمان حقوق مهرماه را پرداخت نمود. از این به بعد، حقوق بازنشستگان تا پایان سال با لحاظ رقم ناشی از ۴۰ درصد متناسب‌سازی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

 

 

حداقل افزایش مستمری

فیضی‌نژاد در ادامه توضیح داد که در صورتیکه مبلغ ناشی از متناسب‌سازی برای برخی بازنشستگان کمتر از یک میلیون تومان باشد، مبلغ واقعی متناسب‌سازی در احکام اصلاحی درج و مابه‌التفاوت تا سقف یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اشاره کرد که احکام اصلاحی برای یک میلیون و ۶۳۲ هزار بازنشسته کشوری صادر شده است و جداول متناسب‌سازی برخی دستگاه‌ها هنوز ارائه نشده، اما به محض دریافت آن‌ها، احکام جدید صادر خواهد شد.

 

 

پیش‌بینی افزایش میانگین حقوق

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که با اعمال ۴۰ درصد ناشی از متناسب‌سازی، میانگین افزایش حقوق چقدر خواهد بود، اظهار کرد که پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین ۲ میلیون تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

وی در پایان اشاره کرد که مبلغ مابه‌التفاوت ناشی از اجرای این قانون برای ۶ ماه گذشته، تا پایان آبان‌ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها