آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
دزدی درآمد لاکچری هم دارد / درآمد ۹ میلیاردی دزدان
بازدید:۸۲۶
صد آنلاین | اعضای باند سرقت از خانه‌ها که در جریان دستبرد به 15خانه در پایتخت 146میلیارد تومان پول، طلا، ارز و اموال باارزش سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر : ۱۲۲۲۶۸

 

به گزارش صد آنلاین،  تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این باند مخوف به‌دنبال شکایت تعدادی از مالباختگان شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای یک باند 3‌نفره با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو207 سفیدرنگ به خیابان‌ها می‌رفتند و با شناسایی خانه‌های مورد نظرشان وارد آنجا می‌شدند و دست به سرقت می‌زدند.

 

 

 

سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران در تشریح جزئیات دستگیری این باند گفت: کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران با حضور در محل سرقت‌ها تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند و با بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته و استفاده از اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای این باند شدند. وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند همگی اهل یکی از روستاهای غرب کشورند که پس از برنامه‌ریزی دقیق و شناسایی خانه‌های مورد نظرشان قبل از سرقت‌ها در منزلی جمع می‌شدند و با مصرف مواد‌ مخدر، خود را آماده سرقت می‌کردند. سپس در زمان مناسب به منازل هدف‌گذاری‌شده حمله می‌کردند و سرقت‌های خود را انجام می‌دادند. سردار گودرزی افزود: پس از شناسایی هویت سارقان، هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی کارآگاهان طی عملیاتی پلیسی با رعایت اصل غافلگیری به مخفیگاه متهمان وارد شدند و آنان را دستگیر کردند. در جریان این عملیات، یک قبضه سلاح کلت کمری جنگی به همراه 123تیر جنگی و مقداری اموال مسروقه از منزل آنها کشف شد.

 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهمان در تحقیقات اولیه منکر هر گونه سرقت شدند، اما با دعوت از شاکیان و شناسایی اموال مسروقه توسط آنها در نهایت به ارتکاب 15فقره سرقت در مناطق مختلف اعتراف کردند. ارزش اموال سرقت‌شده حدود 1460میلیارد ریال برآورد شده است. وی افزود: با ادامه تحقیقات پلیسی، یکی دیگر از اعضای متواری این باند نیز دستگیر شد. سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: در نهایت، پس از تکمیل تحقیقات، متهمان با صدور قرار وثیقه مناسب به زندان منتقل شدند./ سایت جنایی 

 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها