آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
خبر خوش/ واریز سود سهام عدالت ممکن است زودتر از موعد انجام شود
بازدید:۱۰۹۱
صد آنلاین | در سال‌های اخیر، واریز سود سهام عدالت معمولاً در ماه‌های آذر و اسفند انجام می‌شود، اما امسال احتمال دارد که یک مرحله واریز در آبان نیز اتفاق بیفتد.
کد خبر : ۱۲۲۲۶۶

یه گزارش صد آنلاین، دارندگان سهام عدالت هر سال در نیمه دوم سال منتظر دریافت سود هستند. در گذشته، شایعاتی درباره واریز سود در بهار و تابستان وجود داشت، اما سهامداران متوجه شده‌اند که انتظار برای سود در نیمه اول سال معمولاً بی‌فایده است؛ زیرا مرحله اول واریز معمولاً در آذر و مرحله دوم در آخرین روزهای سال انجام می‌شود.

 

 

دلیل افزایش احتمال واریز سود در آبان

اما چه تغییراتی موجب افزایش احتمال واریز سود در آبان شده است؟ در حال حاضر، دارندگان سهام عدالت هنوز سود سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ را به‌طور کامل دریافت نکرده‌اند. بخشی از این سود در دو مرحله آذر و اسفند سال گذشته واریز شد و قرار بود مابقی آن تا خرداد ۱۴۰۳ واریز شود؛ اما این وعده‌ها محقق نشده است.

 

 

علت تأخیر در واریز سود، عدم همکاری برخی از شرکت‌ها عنوان شده است. در ابتدا اعلام شد که ۵ شرکت هنوز سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، اما به مرور این تعداد کاهش یافت و در حال حاضر تنها شرکت مپنا باقی مانده است که باعث تأخیر در واریز سود شده است. در مجموع، ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده است.

 

 

پیش‌بینی‌ها برای واریز سود سهام عدالت

واقعیت این است که نمی‌توان تاریخ دقیقی برای واریز باقیمانده سود سال ۱۴۰۱ مشخص کرد، اما با توجه به اینکه سود سال ۱۴۰۲ در ماه‌های آذر و اسفند واریز می‌شود، احتمالاً قبل از آن درباره سود ۱۴۰۱ تعیین تکلیف خواهد شد. بنابراین اگر دولت بخواهد رویه مشابه سال‌های گذشته را دنبال کند، احتمالاً تا پایان سال سه مرحله واریز سود سهام عدالت خواهیم داشت: یک مرحله برای باقیمانده سود سال ۱۴۰۱ و دو مرحله برای سود سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲.

 

 

احتمال دیگری نیز وجود دارد که دولت بخواهد سود باقیمانده سال ۱۴۰۱ را همزمان با مرحله اول یا دوم واریز سود سال ۱۴۰۲ به حساب دارندگان سهام عدالت واریز کند. در این صورت، پرونده سود سهام عدالت برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دو مرحله بسته خواهد شد.

 

 

نکات مهم درباره سود سهام عدالت

آخرین مرحله واریز سود سهام عدالت به اسفند ۱۴۰۲ مربوط می‌شود، که در آن مرحله، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی مبلغ ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند. این ارقام ۳۰ درصد کمتر از مبالغی بود که در آذر ۱۴۰۲ به حساب سهامداران واریز شده بود.

 

 

با توجه به اینکه سود سهام عدالت هر سال به نسبت سال قبل افزایش می‌یابد، اگر سورپرایز خاصی وجود نداشته باشد، احتمال می‌رود در سال جاری بین یک تا دو میلیون تومان یا بیشتر به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود.

 

 

همچنین باید به یاد داشت که در اسفند ۱۴۰۲، سود سهام عدالت متوفیان به‌طور کامل به حساب وراث آنها واریز نشد و برخی از وراث موفق به دریافت آن نشدند. لذا انتظار می‌رود که در یکی از مراحل واریز سود سهام عدالت، باقیمانده سود متوفیان نیز به حساب وراث واریز شود، که این امر منجر به افزایش میزان سود دریافتی برخی از دارندگان سهام عدالت خواهد شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها