آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
بازدید:۳۴
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت به بیان توصیه‌هایی در مورد لینک‌های آلوده پرداخت.
کد خبر : ۱۲۲۲۵۶

سردار داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت ضمن اشاره به اینکه لینک‌‎های آلوده همچنان در حال قربانی گرفتن است، گفت: اگر گذرتان به مرکز فوریت‌های پلیس فتا بیفتد و در ساعت‌های پایانی شب به این مرکز مراجعه داشته باشید شاهد این مسئله هستید که مردم در صف انتظار هستند و درخواست رسیدگی پلیسی در این موضوع را دارند.

راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین راه دسترسی به اطلاعات تلفن همراه لینک‌های آلوده است

وی از همه مردم در خواست کرد که چند نکته را رعایت کنند تا گرفتار این مسئله نشوند و گفت: راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین راه دسترسی به اطاعات تلفن همراه لینک‌های آلوده است. لینک‌هایی هستند که در دل شبکه‌های اجتماعی چه خارجی و چه داخلی و در پیامک‌ها به راحتی دست به دست می‌شوند. ما باید به عنوان یک فرهنگ برای خودمان جا بیندازیم که روی هر لینکی کلیک نکنیم.

هیچ سازمانی رسمی و حاکمیتی از شماره‌های شخصی پیام ارسال نمی‌کند
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت افزود: در مورد پیام‌های هشداری که از طریق پیامک برایمان ارسال می‌شود و ما را ترغیب، تطمیع و تهدید می‌کند و به هر طریقی ما را می‌ترساند که آن لینک را باز کنیم و برای مثال با عنوان ابلاغیه قضایی، یارانه معیشتی، عدالت همراه و یا هر موضوع دیگری ارسال می‌شوند باید توجه داشته باشیم که هیچ سازمانی رسمی و حاکمیتی از شماره‌های شخصی پیام ارسال نمی‌کند و اسمشان در بالای پیام نوشته شده، برای مثال نوشته شده عدل ایران و پیام از طریق شماره ارسال نمی‌شود. 

این مقام انتظامی بیان کرد: اگر نزدیک‌ترین دوستتان به شما پیام داد و شما را به کلیک بر روی این لینک‌ها ترغیب کرد حتما توجه لازم را داشته باشید چرا که ممکن است تلفن همراه دوستتان هک شده باشد و به اطلاعاتش دسترسی پیدا کرده باشند و برای همه مخاطبانش پیام ارسال کرده باشند.

سردار معظمی گودرزی با بیان اینکه اگر به هر دلیلی روی لینک‌های آلوده کلیک کردید باید بدانید که با دست خودتان اجازه نصب بد افزار را بر روی تلفن همراهتان می‌دهید، توضیح داد: پس از کلیک کردن اگر به هر دلیلی از شما شماره کارت خواسته شد بدانید که قطعا یک بد افزار است. تا قبل از مطالبه شماره کارت چنانچه متوجه شدید ناخواسته بر روی لینکی کلیک کردید و بدافزاری در حال نصب شدن روی تلفن همراهتان است اولین اقدام این است که باید گوشی را در حالت پرواز قرار دهید تا ارتباط تلفن همراه با بیرون قطع شود و فرد کلاهبردار نتواند از منابع سیستم شما استفاده کند. 

وی عنوان کرد: دومین اقدام این است که به قسمت دانلو‌ها بروید و بدانید آخرین نرم افزاری که دانلود شده همان بدافزاری است که ناخواسته آن را بارگزاری کردید. همیشه نرم افزار‌هایی که بر روی تلفن همراهتان است را به یاد داشته باشید و بلافاصله نرم‌افزار‌ها را بررسی کنید و اگر نماد و یا تصویری اضافه شده است حتی اگر اسم موجهی نظیر یارانه معیشتی، عدالت همراه و.. داشته باشد نیز آن را حذف نصب کنید و همین مراحل را در حافظه پنهان نیز انجام دهید.

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: اگر متوجه شدید به تعدادی از دوستانتان پیام ارسال شده یعنی از دفترچه تلفن همراهتان سوء استفاده شده و دسترسی گرفته شده است. لازم است پس از آن که مطمئن شدید دیگر بد افزار روی تلفن همراهتان نیست بلافاصله برای دوستانتان پیامک اصلاحی ارسال کنید و برایشان بنوسید که تلفن همراهتان هک شده و نباید روی لینک کلیک کنند، این اقدام به پیشگیری از توسعه این جرم کمک می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در مرکز فوریت‌های سایبری پاسخگوی هموطنان عزیز هستند. در تهران بزرگ هر شهروندی عزیزی در هر ساعت از شبانه روز مراجعه کند همان خدماتی که در وقت ادارای ارائه می‌شود به آنها نیز داده می‌شود و بلافاصله اقدام اثر گذار بر روی پرونده صورت می‌گیرد. امیدوارم با همراهی، همکاری و همدلی همه شما مردم عزیز بتوانیم اقدام پیشگیرانه موثرتری داشته باشیم و ریشه جرم خشکانده شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها