آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
افزایش قیمت جهانی نفت تحت تأثیر تنش‌های خاورمیانه و انتخابات آمریکا
بازدید:۱۱۴
صد آنلاین | نااطمینانی ناشی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باعث شد تا قیمت‌های جهانی نفت در روز گذشته با افزایش بیش از ۱.۵ دلار به ۷۶ دلار برای هر بشکه برسد.
کد خبر : ۱۲۲۲۴۳

به گزارش صد آنلاین، قیمت نفت در روز جمعه نیز رشد کرده و در نتیجه، افزایش هفتگی ۴ درصدی را به ثبت رسانده است. سرمایه‌گذاران به ارزیابی ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه و وضعیت انتخابات پیش رو در آمریکا پرداخته‌اند.

 

 

قیمت‌گذاری نفت تحت تأثیر رویدادهای جهانی

براساس گزارش رویترز، معاملات آتی نفت برنت با ۱.۶۷ دلار (۲.۲۵ درصد) افزایش به ۷۶.۰۵ دلار در هر بشکه رسید. همچنین، شاخص نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۱.۵۹ دلار (۲.۲۷ درصد) افزایش به ۷۱.۷۸ دلار معامله شد. شاخص برنت با این افزایش، ۴ درصد و وست تگزاس ۳.۷ درصد افزایش هفتگی را ثبت کردند.

 

 

نوسانات بازار نفت

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در Price Futures Group، به نوسان بازار اشاره کرده و گفت: «تا زمانی که بازار به پاسخ‌های مورد نظر خود در رابطه با جنگ و انتخابات دست یابد، نوسان ادامه خواهد داشت.» او همچنین افزود که انتخابات آمریکا باعث ایجاد نااطمینانی در بسیاری از بازارها شده و سرمایه‌گذاران به احتیاط بیشتری روی آورده‌اند.

 

 

تأثیر تنش‌ها بر آینده قیمت نفت

این هفته، هر دو شاخص نفت نوسانات قابل توجهی را تجربه کردند. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش قیمت را شاهد بودیم، اما چهارشنبه و پنج‌شنبه با کاهش قیمت همراه بودیم. حملات اسرائیل به لبنان و کشته شدن چند خبرنگار در این کشور، بر نگرانی‌ها افزوده است.

 

 

واکنش‌های جهانی به تنش‌ها

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بر ضرورت رسیدن به توافق دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله تأکید کرد و خواستار حمایت از غیرنظامیان شد. مقامات اسرائیل و آمریکا نیز در حال برنامه‌ریزی برای گفتگو در خصوص آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها هستند.

 

 

چشم‌انداز قیمت نفت

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت جهانی نفت را در سال ۲۰۲۵ بین ۷۰ تا ۸۵ دلار حفظ کرده و انتظار دارد که محرک‌های اقتصادی چین تأثیر کمتری بر قیمت‌ها داشته باشد. همچنین، بنک آو امریکا میانگین قیمت نفت برای سال آینده را ۷۵ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است، بدون اینکه انتظار بازگشت کاهش تولید اوپک را داشته باشد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها