آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این شهر
بازدید:۱۲۱
صد آنلاین | رئیس اورژانس فارس از  ثبت ۱۵ مصدوم ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از ابتدای فصل سرمای امسال خبر داد.
کد خبر : ۱۲۲۲۳۵
 

به گزارش صد آنلاین،محمد جواد مرادیان در گفت‌و‌گو با  اظهار داشت: از ابتدای مهرماه سال جاری تعداد 15 مصدوم ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن گزارش و ثبت شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

 

 

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با بیان اینکه مسمومیت با گاز منوکسیدکربن یا به اصطلاح گاز گرفتگی شایع‌ترین حوادث در فصول سرد سال به حساب می‌آید، گفت: علائم مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن به سرماخوردگی ساده شبیه است. به دلیل کاهش اکسیژن، فرد دچار سردرد، سرگیجه، گلودرد و درد در قفسه سینه، خستگی و خواب‌آلودگی شدید، سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها و کاهش دید شده و در نهایت در صورت عدم خروج از فضای آلوده، آسیب شدیدتر و گاهی وارد کما خواهد شد.

 
مرادیان به شهروندان توصیه کرد که در برخورد با افراد مسموم شده با گاز منوکسیدکربن، ضمن رعایت نکات ایمنی، ابتدا درب و پنجره‌های محیط را باز کنید، فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل کنید، یقه پیراهن و کمربند و لباس‌های تنگ افراد مسموم را باز کنید، در صورت امکان اکسیژن دهی به فرد مسموم شده انجام شود و با باز نگاه داشتن راه‌های هوایی، با اورژانس 115 تماس بگیرند.

تسنیم

 
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها