آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
فوری/ ریزش ۲ میلیونی قیمت سکه در بازار امروز
بازدید:۱۹۷
صد آنلاین | با شروع کاهش قیمت ارز و عرضه یک میلیون سکه در مرکز مبادله، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به صورت چشمگیری نزولی شده است.
کد خبر : ۱۲۲۱۹۲

به گزارش صد آنلاین، همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار غیررسمی و آغاز حراج انبوه سکه در مرکز مبادله، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با کاهش چند میلیونی همراه شده است.

 

 

قیمت سکه در روزهای اخیر بین ۵۴ تا ۵۵ میلیون تومان نوسان داشت، اما اکنون به کانال ۵۲ میلیون تومان رسیده است. همچنین سکه‌های با فاکتور رسمی که در هفته‌های اخیر کمیاب شده بودند، هم‌اکنون بدون مشتری باقی مانده‌اند.

 

 

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که اکثر صرافی‌ها و فروشندگان سکه در این ساعات از خرید سکه خودداری می‌کنند تا وضعیت بازار مشخص شود.

 

 

 

روند نزولی قیمت سکه در پی افزایش عرضه بانک مرکزی

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا، در رابطه با وضعیت امروز بازار طلا می‌گوید: "با توجه به شرایط سیاسی جهانی، بحران خاورمیانه، جنگ اوکراین و وضعیت اقتصادی آمریکا، قیمت انس جهانی طلا تحت تأثیر قرار گرفته و به نظر می‌رسد فعلاً شاهد افزایش قیمت انس جهانی باشیم."

 

 

 

در اواسط هفته گذشته، به‌دلیل افزایش شدید تقاضا و حباب قیمت سکه، بانک مرکزی تصمیم به صدور اطلاعیه‌ای مبنی بر افزایش روزهای واگذاری سکه از یک روز به سه روز در هفته گرفت. همچنین به‌جای ضرب سکه سال 86، تصمیم بر این شد که سکه‌ها به تاریخ همان سال ضرب شوند. این اقدامات منجر به کاهش قیمت سکه و حباب آن شده است.

 

 

با این تصمیمات به موقع بانک مرکزی، تقاضا کاهش و عرضه افزایش یافته و به‌طور طبیعی نیاز بازار تأمین خواهد شد.

از امروز عرضه یک میلیون سکه بهار آزادی در قطعات ربع، نیم و تمام توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود. فروش سکه‌های سال 1403 نیز به زودی در این مرکز شروع خواهد شد.

 

 

 

معاملات حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از امروز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می‌شود و عرضه سکه در این دوره به‌صورت انبوه خواهد بود.

 

 

متقاضیان انواع سکه ربع، نیم و تمام بهار آزادی به تاریخ ۱۴۰۳ می‌توانند این سکه‌های جدید را از طریق معاملات حراج مرکز مبادله دریافت کنند.

 

 

بیست و ششمین جلسه حراج سکه طلا در روز شنبه ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار خواهد شد.

 

 

تمامی افراد حقیقی با تابعیت ایرانی بالای 18 سال می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش برای هر متقاضی مجموعاً ۵ قطعه سکه است. این سکه‌ها می‌توانند شامل ۵ قطعه ربع سکه، ۵ قطعه نیم سکه، یا ۵ قطعه تمام سکه و یا ترکیبی از این سه نوع باشند، به‌طوری که جمع هر سه باهم نباید از ۵ قطعه بیشتر شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها