آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
فوری/ قیمت دلار سقوط کرد
بازدید:۱۴۴۵
پس از حملات نظامی اسرائیل به چند نقطه از ایران، قیمت تتر به شدت کاهش یافت و به دنبال آن، دلار نیز در معاملات فردایی با افت ۳ هزار تومانی مواجه شد.
کد خبر : ۱۲۲۱۴۶

به گزارش صد آنلاین، قیمت دلار که در هفته‌های اخیر به خاطر افزایش تنش‌های سیاسی و اخبار منفی تا کانال ۶۹ هزار تومان پیش رفته بود، امروز به کانال ۶۶ هزار تومان بازگشت. این تغییر قیمت دلار از لحظه سقوط تتر آغاز شد. قیمت تتر که به‌طور ناگهانی پس از حملات اسرائیل به ۷۰ هزار تومان رسید، اکنون به ۶۴ هزار تومان کاهش یافته است.

 

 

کاهش قیمت تتر به ویژه بعد از این رخ داد که حملات اسرائیل با پاسخ به‌موقع پدافند ایران مواجه شد و به گفته خود اسرائیلی‌ها، این حملات چندان مؤثر نبودند. با مشخص شدن ضعف حملات اسرائیل، سقوط قیمت تتر آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

 

کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه این روند، امروز باید منتظر کاهش محسوس قیمت دلار و طلا نیز باشیم. زیرا نوسانات قیمت تتر به عنوان سیگنالی برای بازار دلار در نظر گرفته می‌شود. از همین رو، قیمت دلار در معاملات فردایی به طور قابل توجهی کاهش یافته و به کانال ۶۶ هزار تومان رسیده است.

 

 

مرتضی افقه، تحلیلگر مسائل اقتصادی، در خصوص ریزش قیمت تتر پس از حملات دیشب اسرائیل گفت: "حملات دیشب صهیونیست‌ها بسیار خفیف و محدود بود و تنها برخی مراکز نظامی را هدف قرار داد. این امر نشان می‌دهد که طرف مقابل نتوانسته کار مؤثری انجام دهد و از این رو، تنش خاصی به وجود نخواهد آمد."

 

 

او ادامه داد: "انتظارات فعالان اقتصادی کاهش یافته و به همین دلیل، علاوه بر تتر، بازار ارز نیز به سمت کاهش قیمت پیش می‌رود. به نظر می‌رسد که قیمت دلار احتمالاً به سطوح پایین‌تری نیز خواهد رسید."

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها