آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
هشدار آمریکا و انگلیس به اسرائیل و ایران | پایان رویارویی یا آغاز جنگی بزرگتر؟
بازدید:۱۱۸۴
صد آنلاین | مقامات آمریکایی پس از حملات اسرائیل به ایران از تهران خواستند از تلافی پرهیز کند و به دیپلماسی روی آورد. آیا تنش‌ها در خاورمیانه فروکش می‌کند؟ برای روشن شدن موضوع ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۲۱۴۰

به گزارش صد آنلاین،تنش‌های نظامی میان ایران و اسرائیل به دنبال حملات هوایی اخیر اسرائیل به مراکز نظامی در ایران، واکنش‌های شدید بین‌المللی را برانگیخته است.

 

 

دولت جو بایدن و مقامات انگلیس خواستار پایان این رویارویی و تسریع در مسیر دیپلماسی شده‌اند. مقامات دولت آمریکا از ایران خواسته‌اند که از اقدامات تلافی‌جویانه خودداری کند و هشدار داده‌اند که این چرخه جنگ به نفع هیچ طرفی نخواهد بود.

 


مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حملات اسرائیل به ایران خواستار تسریع دیپلماسی و تنش زدایی در خاورمیانه شدند.

 


پس از این حمله، مقامات دولت بایدن گفتند: حمله اسرائیل باید پایان رویارویی مستقیم بین اسرائیل و ایران باشد و از جمهوری اسلامی خواستند که دیگر تلافی نکند.

 


شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: هدف ما تسریع دیپلماسی و تنش زدایی در منطقه خاورمیانه است. ما از ایران می‌خواهیم حملات تلافی جویانه خود به اسرائیل را متوقف کند تا این چرخه جنگ بدون تشدید بیشتر پایان یابد.

 


کاخ سفید سپس اعلام کرد «پاسخ اسرائیل به ایران متناسب با درخواست ما بود.» اسرائیل به تعدادی از اهداف نظامی در ایران خارج از مناطق پرجمعیت حمله کرده است.

 


در همین حال، دولت انگلیس نیز نسبت به تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل هشدار داد. سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به اخباری مبنی بر حمله هوایی اسرائیل به ایران گفت که لندن از نزدیک این وضعیت را زیر نظر دارد.

 


دولت انگلیس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «لندن از حق اسرائیل برای دفاع از خود و محافظت از خود در راستای قوانین بشردوستانه بین‌المللی حمایت می‌کنیم. تشدید بیشتر تنش به نفع هیچکس نیست.»

 


پدافند هوایی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها