۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
برادر به برادرش رحم نکرد/ خصومت شخصی شعله ها آتش همراه داشت
بازدید:۱۹۸۷
صد آنلاین | پسر جوانی در پی اختلافات خانوادگی،خودروهای درون باغ ویلای برادرش را به آتش کشید و درحالی از صحنه وحشتناک آتش سوزی گریخت که امدادگران آتش نشان هم نتوانستند با کپسول های دستی،شعله های سرکش را خاموش کنند.
کد خبر : ۱۲۲۱۲۶

 

به گزارش صد آنلاین،این حادثه هولناک چند روز قبل در تاریکی شب هنگامی اتفاق افتاد که فردی وحشت زده و هراسان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از آتش گرفتن خودروها ،درون باغ ویلایی واقع در بولوار شاهنامه مشهد خبر داد. به دنبال دریافت این خبر نه تنها گروهی از عوامل انتظامی با دستور سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه فردوسی)عازم خیابان شاهنامه ۳۴ شدند، بلکه خودروهای آتش نشانی نیز ،آژیرکشان به سمت باغ ویلای مذکور حرکت کردند اما محیط صحنه حادثه و شرایط محل به گونه ای بود که امدادگران امکان نزدیک شدن به محل آتش سوزی را نداشتند، به همین دلیل آن ها با کپسول های دستی به سوی خودروها دویدند که در شعله های آتش می سوخت اما خالی شدن کپسول ها نیز فایده ای نداشت و دقایقی بعد خودروها درون ویلا در شعله های آتش به خاکستر نشستند.

 

 

 از سوی دیگر بررسی های میدانی نیروهای انتظامی حکایت از آن داشت که ۲ خودروی پژو ۲۰۷ و پراید۱۱۱ در پی اختلافات خانوادگی و به طور عمدی به آتش کشیده شده است. این در حالی بود که تحقیقات میدانی پلیس زوایای دیگری از تیراندازی در محل را نمایان کرد که موجب وحشت اهالی آن منطقه شده بود .

 

 

 

 

با گزارش ماجرای تیراندازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی)این ماجرا اهمیت ویژه ای یافت و بدین ترتیب مقام ارشد انتظامی دستورهای محرمانه ای برای دستگیری متهمان فراری و عاملان تیراندازی در بولوار شاهنامه را صادر کرد و از نیروهای انتظامی خواست تا امکانات تخصصی را در ردزنی آنان به کار گیرند.

طولی نکشید که با این دستور ویژه،گروهی از افسران کارآزموده با هدایت مستقیم رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی رصدهای اطلاعاتی را برای شناسایی مخفیگاه عاملان این حادثه وحشتناک در حالی آغاز کردند که ادامه بررسی های میدانی نشان داد مرد۵۰ساله ای دارای ثروت و املاک زیادی در آن منطقه ویلانشین است اما روز حادثه یکی از فرزندان او برای دریافت سهم و ثروت بیشتر نزد پدرش رفته بود که به خاطر مخالفت پدر با خواسته اش ،ناگهان درگیری دلهره آوری بین آن ها رخ داد و در این میان «ر» که به همراه یکی از دوستانش به منزل پدر رفته بود،او را هدف ضربات خود قرار داد و سپس به همراه یکی از دوستانش ازآن جا گریخت. لحظاتی بعد پدر با پسر دیگرش که «ع»نام دارد، تماس گرفت  و ماجرای کتک کاری «ر» را با قلبی پر از اشک و اندوه به وی اطلاع داد. این گونه بود که «ع» به نزد پدرش آمد و به همراه یکدیگر در حالی به طرف ویلای «ر»حرکت کردند که شعله های خشم از وجودشان زبانه می کشید.

​​​​​​​هنوز دقایقی بیشتر از این اختلافات و درگیری های خانوادگی نگذشته بود که آن ها وارد باغ ویلای«ر»شدند اما هیچ کس را در آن جا ندیدند. به همین دلیل و طبق تحقیقات اولیه پلیس،ناگهان شهروندان با شنیدن صدای شلیک گلوله،شعله های آتش را دیدند که از داخل ویلا زبانه می کشید. در این شرایط دوست «ر»از مخفیگاه بیرون آمد و با مشاهده خودروی پرایدش که در شعله های آتش می سوخت با پلیس و نیروهای امدادی تماس گرفت.

 

 

 

 

با لو رفتن حضور پدر در صحنه شلیک و آتش سوزی،دامنه تحقیقات نیروهای انتظامی به منزل«ک»(پدر خانواده)رسید اما او نقل مکان کرده و به مکان نامعلومی رفته بود. از طرف دیگر با توجه به تاکید جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی،عملیات تخصصی ردزنی متهمان ادامه یافت تا این که بالاخره محل اقامت جدید «ک» در شاهنامه ۶۹ شناسایی شد. با توجه به حساسیت موضوع واحتمال مسلح بودن متهمان فراری،روند عملیات با رعایت نکات امنیتی به مرحله جدیدی رسید و این گونه نیروهای پاسگاه انتظامی فردوسی،در یک عملیات هدفمند وضربتی مرد۵۰ساله را درحالی دستگیر کردند که یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی از منزل وی کشف شد.

بررسی های پلیس در این باره بیانگر آن بود که موتورسیکلت مذکور۴سال قبل از منطقه خواجه ربیع سرقت شده است، بنابراین عوامل انتظامی با بهره گیری از سامانه ثبت سرقت های وسایل نقلیه،مال باخته را نیز شناسایی کردند و با دستور مقام قضایی ،موتورسیکلت را به وی تحویل دادند.

اما مرد۵۰ساله که مدعی بود فقط در صحنه شلیک وآتش سوزی حضور داشته است، جرایم وحشت آور را به فرزندان فراری خود نسبت داد و گفت:اسلحه متعلق به «ر»است اما پسرم«ع»خودروها را با ریختن ظرف ۲۰لیتری بنزین به آتش کشید.

از سوی دیگر مرد۵۰ ساله با دستور مقام قضایی روانه زندان شد و بدین ترتیب رصدهای اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری دو متهم ۲۲ و ۲۴ ساله این پرونده وحشت انگیز وارد مرحله جدیدی شد.سایت جنایی

 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها