آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
بازدید:۲۳
معاون وزیر جهاد گفت: بر اساس گزارش های نظارتی به طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ درصد اجرای الگوی کشت داشتیم.
کد خبر : ۱۲۲۰۵۴

مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سازمان آموزش و ترویج کشاورزی متولی تدوین و بروزرسانی الگوی کشت است، اما مسئولیت اجرای الگوی کشت بر عهده معاونت زراعت و باغبانی است.

به گفته او، علی رغم آنکه ۲ سال از تدوین، بروزرسانی و اجرای الگوی کشت در کشور می گذرد،  اما هیچ اعتبار ویژه ای در نظر گرفته نشده است و  تنها هدایت کشت محصولات برمبنای الگوی کشت مدنظر بوده است.

خیام‌نکویی با بیان اینکه حمایت کشت های مختلف به سمت الگوی کشت به تنهایی قابلیت ندارد، افزود: برای آنکه کشت محصولات به سمت کشت محصولات راهبردی هدایت شود، اعتبارات و زیرساخت های لازم باید فراهم شود.

معاون وزیر جهاد از اجرای ۲۵ تا ۳۰ درصدی الگوی کشت خبر داد و گفت: در برنامه هفتم باید به خودکفایی ۹۰ درصدی در محصولات راهبردی دست یابیم، بنابراین تحقق این امر نیازمند حمایت های ویژه دولت است، اما بر اساس گزارش های نظارتی به طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ درصد اجرای الگوی کشت داشتیم که این امر بعد از گذشت ۵۱ سال از برنامه الگوی کشت ظرف  مدت زمان ۲ سال صورت گرفته است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اجرای کامل برنامه الگوی کشت نیازمند حداقل ۲ برنامه است تا به اهداف خود برسد اما به نظر بنده با اعمال حمایت لازم چه بسا قابلیت کوتاه شدن  وجود دارد، اما معاونت های اجرایی به عنوان مجری کار باید میزان  اعتبار لازم را اعلام کنند.

خبرنگار: آزاده محبی

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها