آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
قزوینی ها مواظب باشند گوشت اسب و الاغ نخرند
بازدید:۶۰
صد آنلاین | مدیرکل دامپزشکی قزوین از دستگیری ۲ عامل کشتار اسب و الاغ در یکی از روستاهای شهرستان تاکستان خبر داد.
کد خبر : ۱۲۲۰۲۸

 

به گزارش صد آنلاین، مهدی جلوخانی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: گزارشی مبنی بر کشتار و ذبح اسب و الاغ به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اعلام شده و سریعا کارشناسان و دامپزشکان برای بررسی صحت و سقم موضوع وارد عمل شدند.

 

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی معلوم شد که یک واحد کوره آجرپزی متروکه در نزدیکی روستای لوشکان از توابع شهرستان تاکستان فضایی را برای کشتار و ذبح الاغ و اسب فراهم کرده که سریعا پس از هماهنگی با دستگاه قضایی و همکاری نیروهای فراجا، ۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند.

جلوخانی با بیان اینکه از این واحد تعدادی لاشه اسب و الاغ نیز کشف شده است، ادامه داد: تمامی گوشت‌ها از استخوان جدا شده و آماده انتقال به مکانی دیگر بودند که با هوشیاری کارشناسان دامپزشکی جلوی این اقدام گرفته شد.

این مسوول با بیان اینکه دستگاه قضایی دستور پیگیری پرونده را صادر کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با نگاه دغدغه مند دستگاه قضایی دستورات لازم به منظور شناسایی عاملان دیگر این اتفاق صادر شده و در دست پیگیری است.

مدیرکل دامپزشکی قزوین خاطرنشان کرد: کشتار چنین گوشت‌هایی علاوه بر اینکه تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود، به تمامیت جسمی افراد نیز لطمه وارد کرده و با مجازات‌های سنگین روبرو است.

 
 
 
سایت جناییلینک کپی شد
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها