آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
خبر مهم از قیمت بنزین امروز چهارم آبان ماه
بازدید:۴۶۵
صد انلاین | یک عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت که در سراسر کشور، به‌ویژه در مناطق روستایی، شبکه‌ای وسیع برای انتقال گاز وجود دارد. با این حال، میزان هدررفت و نشت گاز در این شبکه‌ها بسیار زیاد است که به افزایش ناترازی گاز منجر می‌شود. او تأکید کرد که نیاز به مدیریت بهتری بر مصرف سوخت داریم تا بتوانیم این ناترازی‌ها را کاهش دهیم.
کد خبر : ۱۲۲۰۲۴

به گزارش صد آنلاین، رضا سپه‌وند به اظهارات برخی مسئولان درباره قیمت تمام‌شده بنزین اشاره کرد و گفت که نگرانی‌ها از احتمال افزایش قیمت‌ها بی‌اساس است و در سال آینده، افزایشی در قیمت بنزین نخواهیم داشت. وی توضیح داد که منظور آقای پزشکیان این بود که هزینه تمام‌شده بنزین بسیار بالا است و تنها هزینه حمل و نقل آن به ۸ هزار تومان می‌رسد.

 

 

وی همچنین بر لزوم بهینه‌سازی مصرف سوخت و بنزین تأکید کرد و گفت که مصرف بی‌رویه بنزین ما را به واردات آن مجبور کرده است. سپه‌وند به دولت توصیه کرد که ابتدا باید جلوی قاچاق سوخت را بگیرد، سپس خودروسازان را ملزم به تولید خودروهای کم‌مصرف کند و در نهایت اجازه دهد بازار خودرو رقابتی شود. این نماینده مجلس همچنین به نیاز تأمین ارز برای این اقدامات اشاره کرد.

 

 

در مورد کمبود گاز در فصل سرما، سپه‌وند اعلام کرد که چندین جلسه با وزیر نفت و مدیران شرکت گاز برگزار شده و گزارشی در مورد ناترازی‌ها ارائه شده است. او امیدوار است که با مدیریت مناسب مصرف گاز در نیروگاه‌ها و بخش صنعت، مشکلی پیش نیاید.

 

 

سپه‌وند در پایان خاطرنشان کرد که فشار مخازن در پارس جنوبی کاهش یافته و استخراج گاز دشوارتر شده است. همچنین، مصرف بی‌رویه و هدررفت گاز در شبکه‌های انتقال، به‌ویژه در مناطق روستایی، افزایش یافته است. بنابراین، مدیریت مصرف سوخت برای کاهش ناترازی‌ها ضروری است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها