آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
منتظری واریز سود سهام عدالت در ماه جاری باشیم؟
بازدید:۳۱۶
صد آنلاین | سود سهام عدالت در سال‌های اخیر معمولاً در ماه‌های آذر و اسفند واریز می‌شود، اما در سال جاری ممکن است یک مرحله از این سود در آبان‌ماه نیز واریز شود.
کد خبر : ۱۲۲۰۲۲

به گزارش صد آنلاین، دارندگان سهام عدالت هر سال در نیمه دوم سال منتظر دریافت سود هستند. اگرچه شایعاتی درباره واریز این سود در بهار و تابستان وجود دارد، سهامداران متوجه شده‌اند که انتظار برای سود در نیمه اول سال چندان منطقی نیست و معمولاً اولین واریز در آذر و دومی در پایان سال انجام می‌شود.

 

 

چرا احتمال واریز سود در آبان بیشتر شده است؟

دلیل این تغییر این است که دارندگان سهام عدالت هنوز سود سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ را به طور کامل دریافت نکرده‌اند. بخشی از این سود سال گذشته در دو مرحله آذر و اسفند واریز شد و مابقی آن قرار بود تا خرداد ۱۴۰۳ واریز شود، اما این وعده به تاخیر افتاده است.

 

 

چالش‌های پرداخت سود

برخی از شرکت‌ها در پرداخت سود سهام عدالت تأخیر داشته‌اند. ابتدا اعلام شد که ۵ شرکت متخلف هستند، اما در حال حاضر تنها شرکت مپنا باقی مانده است که سود خود را واریز نکرده و باعث تأخیر در واریز سود شده است.

 

 

واریز سود: آیا آبان‌ماه قطعی است؟

تاریخ دقیق واریز باقی‌مانده سود سال ۱۴۰۱ مشخص نیست، اما با توجه به اینکه سود سال ۱۴۰۲ در آذر و اسفند واریز می‌شود، ممکن است دولت بخواهد قبل از آن وضعیت سود سال ۱۴۰۱ را مشخص کند. اگر دولت بخواهد مشابه سال‌های گذشته عمل کند، احتمالاً سه مرحله واریز سود خواهیم داشت: یک مرحله برای باقی‌مانده سود سال ۱۴۰۱ و دو مرحله برای سال ۱۴۰۲.

 

 

سود سهام عدالت متوفیان و احتمال افزایش سود

در اسفند ۱۴۰۲، آخرین مرحله واریز سود سهام عدالت انجام خواهد شد. در آن زمان، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی مبلغ ۹۰۶ هزار تومان دریافت کردند که این ارقام ۳۰ درصد کمتر از مبالغ واریز شده در آذر ۱۴۰۲ بود. با توجه به روند افزایش سود هر سال، انتظار می‌رود که در سال جاری بین یک تا دو میلیون تومان یا بیشتر به حساب سهامداران واریز شود.

 

 

همچنین، سود سهام عدالت متوفیان در اسفند ۱۴۰۲ به طور کامل به وراث واریز نشد و برخی از وراث نتوانستند سود خود را دریافت کنند. به همین دلیل، احتمال می‌رود که در یکی از مراحل واریز سود سهام عدالت، باقیمانده سود متوفیان نیز به حساب وراث واریز شود که می‌تواند منجر به افزایش میزان سود دریافتی برخی از دارندگان شود

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها