آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
بازدید:۳۶
وزارت خارجه اندونزی اعلام کرد که قصد دارد به بریکس بپیوندد.
کد خبر : ۱۲۲۰۱۵

وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که جاکارتا تمایل خود را برای پیوستن به گروه بریکس ابراز کرده است. گروه بریکس از اقتصاد‌های نوظهور بزرگ است که ۳۵ درصد از تولید اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهد و ابزاری برای تقویت کشور‌های در حال توسعه و در حال ظهور است.

در حالی که سران بریکس این هفته در قازان تشکیل جلسه دادند، وزارت خارجه اندونزی شامگاه پنجشنبه گفت که روند پیوستن به این گروه آغاز شده است. سوگینو، وزیر امور خارجه تازه منصوب شده اندونزی گفت: «پیوستن اندونزی به بریکس مظهر سیاست خارجی فعال مستقل این کشور است.»

وی افزود: «ما فعالانه در هر مجمعی شرکت می‌کنیم.» 

اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت جهان، دارای سیاست خارجی غیرمتعهد است. طبق اعلام سازمان تجارت جهانی، بریکس از زمان تأسیس، سهم خود را در تجارت جهانی به ۲۱.۶ درصد افزایش داده است.

تا پایان سال ۲۰۲۳، کشور‌های عضو بریکس سهم خود را در تجارت جهانی به ۲۱.۶ درصد افزایش داده‌اند. طبق گزارش سازمان تجارت جهانی (WTO)، از زمان تأسیس این نهاد، تجارت جهانی آن تقریباً یک و نیم برابر افزایش یافته است.

بریکس یک گروه بین المللی است که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد و روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست آن را بر عهده گرفت. علاوه بر روسیه برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، ایران، مصر، امارات، عربستان سعودی از ابتدای سال ۲۰۲۴ به بریکس پیوسته اند. 

مترجم: پورکند

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها