آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
بازدید:۲۹۶
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال گفت: به نظرم قلعه نویی نباید از انتقادات ناراحت شود و بداند که تیم ملی متعلق به او نیست.
کد خبر : ۱۲۲۰۱۲

اصغر مدیرروستا مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برد برابر تیم ملی قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: برد بسیار خوبی بود. البته ما بحث انتقام را نمی‌گوییم، چون خوب نیست که در فوتبال از چنین کلمه‌ای استفاده شود. ما توانستیم شکست جام ملت‌ها را در این بازی جبران کنیم، اما ارزش جام ملت‌ها با این بازی‌ها یک مقدار متفاوت است.

او افزود: ملی پوشان کشورمان  بازی خوبی در نیمه اول انجام ندادند، اما در نیمه دوم خیلی خوب بودند و می‌توانستند تعداد گل‌های بیشتری بزنند، اما در نهایت با ۴ گل برنده شدند. تیم ملی قطر هم در مقابل ما خودش را باخته بود چرا که ما خط حمله زهرداری داریم و توانستند موقعیت‌های خوبی را به وجود آورند و تبدیل به گل کنند.   به هر حال نتیجه خوبی به دست آمد.

مدیرروستا درباره اینکه قلعه نویی نسبت به انتقادات برخی از کارشناسان در مورد بازی تیم ملی واکنش نشان داده است، گفت: به هر حال باید ببینیم که چطور از اظهارات کارشناسان برداشت می‌کنیم. اگر برداشت قلعه نویی این است که همه کارشناسان حب و بغض دارند که اشتباه می‌کند. ما بازی‌های خوبی از تیم ملی شاهد نبودیم به غیر از بازی با  قطر که ما با اختلاف ۴ گل بازی را برنده شدیم و نتیجه خوبی کسب کردیم. از بازی ژاپن که  به بازی با قطر رسیدیم، تیم ملی آنچه که باید ارائه بدهد به نمایش نگذاشته است. تیم ملی نوسان دارد. به نظرم قلعه نویی هم نباید ناراحت شود و با  افرادی که فکر می‌کند با او زاویه دارند یک جلسه بگذارد و با آنها بنشیند و صحبت کند، چون همه این افراد با یکدیگر دوست و رفیق هستند و می‌تواند از نظر آنها استفاده کند. این تیم ملی فوتبال ایران است و تیم ملی قلعه نویی نیست.

او افزود: به نظرم تیم ملی ما می‌تواند بهتر از این‌ها در بحث تاکتیک تیمی عمل کند و کارشناسان هم شاید از این جهت ایراداتی می‌گیرند و شاید یک مقدار اظهاراتشان تند باشد. البته من اظهارات  تند را قبول ندارم. به طور کلی وقتی ما سرمربی تیم ملی و تیم باشگاهی می‌شویم باید یک مقدار انتقادات را بپذیریم. همچنین  قلعه نویی هم نباید فکر کند که همه با او زاویه دارند.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال درباره اینکه بعضی‌ها معتقدند تیم ملی برنامه تاکتیکی ندارد و فقط به مهدی طارمی اکتفا کردند که او موقعیت سازی کند، گفت: ما در این بازی به عمق قطری‌ها رفتیم و نتیجه گرفتیم و این می‌تواند یک تاکتیک باشد. من نمی‌دانم این خواسته یا ناخواسته بوده  و یا برحسب اتفاقات بازی رخ داده است. اما چیزی که هست ما با وجود طارمی و آزمون می‌توانیم به هر تیمی از عمق دفاع  فشار بیاوریم. البته اگر می‌خواهیم همیشه از کناره‌ها سانتر کنیم نتیجه خاصی نمی‌گیریم مضاف بر اینکه من خیلی وقت‌ها دیدم که طارمی به زمین خودمان آمده و توپ گرفته است و چرخیده و به  همبازی اش داده است و دوباره یک مسافتی را طی کرده تا به جلو بیاید. این یک بحثی است که موقعی که فوروارد صاحب توپ نمی‌شود مجبور است به عقب برگردد و انرژی اش را از دست بدهد. ما تاکتیک تیمی مان بازیسازی از دفاع است و ما در این باره مشکل داریم و تا زمانی که این موضوع حل نشود نمی‌توانیم بحث تاکتیکی داشته باشیم، چون دفاع‌های ما بازی مستقیم می‌کنند و توپ را به پشت دفاع حریف ارسال می‌کنند تا طارمی و آزمون از شم گلزنی و خلاقیتشان استفاده کنند. شاید این تاکتیک در یکی، ۲ بازی جواب بدهد، اما در کل جواب نخواهد داد.

مدیرروستا درباره اینکه  قلعه نویی بعد از بازی با ازبکستان اعلام کرد که ما گل نخوردیم و به یک بلوغ تاکتیکی رسیدیم، گفت: مدافعان می‌دانند که باید دفاع کنند و گا‌ها به حریف موقعیت گلزنی ندهند، اما ما زمانی می‌توانیم بگوییم که به بلوغ تاکتیکی رسیدیم که بازیسازی را از دفاعمان با چند ضربه زدن به توپ  شروع کنیم. هر زمان توانستیم که این کار را انجام بدهیم در آن صورت می‌توانیم بگوییم به بلوغ تاکتیکی رسیدیم.

او درباره اینکه قلعه نویی بیان کرد که ژاوی  در بارسلونا جوانگرایی کرد، اما اکنون حضور ندارد، گفت: اولا ما نمی‌توانیم تیم ملی خودمان را با تیم باشگاهی بارسلونا مقایسه کنیم. اگر ژاوی جوانگرایی کرده است، ما باید ۳ سال بعد بارسلونا را ببینیم نه اکنون را مشاهده کنیم. زمانی که ما جوانگرایی  می‌کنیم طبعا همان موقع توقع بهره برداری و نتایج خوب را نداریم. این اصلا سیاست باشگاه‌های دنیاست که به یک باره جوانگرایی می‌کنند که برای ۳ سال آینده خود ۱۰ سال تیم خود را تضمین می‌کنند. جوانگرایی  برنامه ریزی درازمدت دارد و قیاس این ۲ مقوله با هم مناسب نیست.

مدیرروستا درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال را چطور می‌بیند، عنوان کرد: به هر حال به قلعه نویی فرصت دادند. با توجه به اینکه ما در بازی با تیم ملی قطر  سوار بازی بودیم و تعداد گل هایمان هم مناسب بود می‌توانستیم چند جوان را وارد زمین مسابقه کنیم. در مجموع تعدادی از بازیکنان باتجربه تیم ملی هستند که باید خودشان از تیم ملی بیرون بیایند و این موضوع لوث شده  و کارایی شان پایین آمده است و بازی‌های قبل خود را دارند زیر سوال می‌برند. به نظرم بازیکنان باتجربه مان کنار بروند تا دست قلعه نویی باز باشد.

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند به جام جهانی صعود کند، گفت: هر طور حساب کنید ما به جام جهانی صعود می‌کنیم. اگر ما بزرگ فکر نکنیم و هدف‌های بزرگ را دنبال نکنیم فوتبالمان پیشرفت نمی‌کند و ما باید دنبال این باشیم که در مرحله دوم و سوم جام جهانی بالا بیاییم. با توجه به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی صعود از مرحله گروهی جام جهانی راحت است و ما باید به مرحله دومش فکر کنیم که تیم ملی مان بالا بیاید تا پیشرفتی که در این چند ساله نداشتیم در آنجا شاهدش باشیم.

خبرنگار: مریم طایفه 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها