آخرین اخبار
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
شهادت دو ایرانی در لبنان / درخواست ایران از سازمان ملل
بازدید:۴۸۶
صد آنلاین | ایران از شورای امنیت خواست تا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند
کد خبر : ۱۲۲۰۰۲

به گزارش صد آنلاین، امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در پی شهادت دو شهروند ایرانی در لبنان، نامه‌ای به شورای امنیت ارسال کرده و خواستار محکومیت قاطع این اقدامات و پاسخگویی رژیم صهیونیستی به نقض‌های مکرر حقوق بین‌الملل شد.

 

 

 

ایروانی در نامه خود به شهادت خانم معصومه کرباسی و علی حیدری اشاره کرد. وی توضیح داد که در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۴، یک پهپاد اسرائیلی به خودروی خانم کرباسی و همسر لبنانی‌اش در منطقه جونیِه بیروت حمله کرد. این زوج پس از فرار از حمله اول، به‌دست موشک دوم هدف قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند.

 

 

 

سفیر ایران همچنین به ترور دکتر علی حیدری، پزشک و امدادگر ایرانی، در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴ اشاره کرد. حیدری در حال انجام وظایف پزشکی خود بود که به‌طور عمدی مورد حمله قرار گرفت. ایروانی این اقدام را نقض صریح کنوانسیون‌های ژنو و جنایت جنگی توصیف کرد.

 

 

 

ایروانی تأکید کرد که این جنایات نه تنها نقض حاکمیت لبنان، بلکه تهدیدی جدی برای اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی هستند. او از شورای امنیت خواست تا این اعمال شنیع را به‌طور قاطع محکوم کرده و اقدامات لازم را برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی انجام دهد. همچنین، از دبیرکل سازمان ملل خواست تا نقض‌های مذکور را در گزارش‌های خود مستند کند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها