آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
اصلاحات بنیادی در صندوق‌های بازنشستگی/  آینده‌ای بهتر برای کارمندان دولت
بازدید:۴۴۵
صد آنلاین | در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، دولت ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی کرده است.
کد خبر : ۱۲۱۹۸۲

به گزارش صد آنلاین، این مبلغ نشان‌دهنده دو برابر شدن هزینه‌های متناسب‌سازی نسبت به سال گذشته است که ۵۰ هزار میلیارد تومان بود. این افزایش عمدتاً ناشی از رشد ضریب حقوق است.

 

 

مالیات بر ارزش افزوده و تأمین منابع مالی
نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده همان ۱۰ درصد باقی مانده خواهد بود و از این محل حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان به دست می‌آید. از این رو، دولت با اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان از سایر منابع، به تأمین هزینه‌های متناسب‌سازی خواهد پرداخت.

 

 

پاداش بازنشستگی و بحران کسری
در بخش دیگری از لایحه، پاداش بازنشستگی با پیش‌بینی ۶۵۰ هزار میلیارد تومان و رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل، به ۸۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این افزایش نشان‌دهنده تلاش دولت برای جلوگیری از بحران کسری پاداش بازنشستگی است و می‌تواند برخی احکام قانون برنامه هفتم توسعه را محقق کند.

 

 

تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی
طبق اعلام پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه، دولت تمامی تعهدات صندوق‌های بازنشستگی کشوری و فولاد را بر عهده می‌گیرد. این تغییر ساختاری باعث می‌شود که تمام کارکنان جدید دولت به صندوق تأمین اجتماعی منتقل شوند و از آنجا که این روند پیش از این نیز جاری بوده، لزوم توجه به نحوه تأمین اجتماعی کارکنان و بازنشستگان بیش از پیش احساس می‌شود.

 

 

انتقال دارایی‌ها به تأمین اجتماعی
دولت همچنین تصمیم دارد ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های صندوق کشوری و فولاد را به سازمان تأمین اجتماعی منتقل کند تا تمام بدهی‌های خود را تسویه کند. این اقدام می‌تواند به بهبود وضعیت مالی صندوق تأمین اجتماعی و تأمین حقوق بازنشستگان کمک کند.

 

 

نتیجه‌گیری
به‌نظر می‌رسد که اگر این اصلاحات در مجلس به تصویب برسد، می‌تواند به بهبود وضعیت بازنشستگان و تأمین حقوق آن‌ها کمک شایانی کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا این اصلاحات مهم اجرایی خواهند شد یا خیر.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها