آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
زندگینامه و سوابق سردار حسین سلامی
بازدید:۴۵۵
صد آنلاین | سردار حسین سلامی، متولد ۱۳۳۹ در روستای وانشان از توابع شهرستان گلپایگان، یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران است. او در اردیبهشت ۱۳۹۸ به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و همزمان به درجه سرلشگری ارتقا یافت. این انتصاب با حکم رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
کد خبر : ۱۲۱۹۷۳

به گزارش صد آنلاین، سلامی در سال ۱۳۵۷، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد.

 

با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ ایران و عراق، به ویژه در جبهه‌های کردستان و جنوب، مسئولیت‌های مختلفی در لشکرهای ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین و قرارگاه دریایی نوح بر عهده داشت.

 

 

پس از پایان جنگ، سردار سلامی دوره‌های عالی فرماندهی و ستاد را طی کرد و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی کسب نمود. او همچنین به عنوان موسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ فعالیت داشت و از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ فرمانده نیروی هوایی سپاه بود.

 

 

وی در سال‌های مختلف، سمت‌هایی نظیر معاون عملیات ستاد مشترک سپاه و جانشین فرمانده کل سپاه را نیز عهده‌دار بود. در نهایت، با حکم رهبری در اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و جایگزین سردار عزیز جعفری شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها