آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
حملات عمدی صهیونیست‌ها به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل
بازدید:۱۲۸
صد آنلاین | جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اشاره به حملات اسرائیل به یونیفل، این اقدام را غیرقابل قبول خواند و خواستار حمایت بیشتر از نیرو‌های حافظ صلح شد. برای جزئیات بیشتر ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۱۹۴۸

به گزارش صد آنلاین،در پی حملات اخیر ارتش اسرائیل به نیروهای یونیفل در لبنان، جوزپ بورل با انتقاد شدید از این اقدامات خواستار حمایت بیشتر از صلح‌بانان سازمان ملل شد. وی با تأکید بر لزوم استقرار ارتش لبنان در جنوب این کشور، وضعیت کنونی را به چالش‌های بین‌المللی مرتبط دانست.

 

 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حملات صهیونیست‌ها علیه یونیفل گفت: «ما می‌دانیم چه کسی به یونیفل حمله می‌کند. من ویدئوهای اخیر را دیده‌ام و در آن مشخص است ارتش (رژیم) اسرائیل به یونیفل حمله می‌کند و این کاملا غیرقابل قبول است.»

 

 

به گزارش الجزیره، بورل خواستار حمایت قوی‌تر بین‌المللی از صلح‌بانان سازمان ملل و ارتش لبنان شد و گفت: زمانی که آتش‌بس برقرار شود، ارتش لبنان باید در جنوب این کشور مستقر شود.

 

 

گفتنی است؛ سازمان ملل این هفته اعلام کرد که نیروهای صهیونیست «عمدا» برج مراقبت و حصار اطراف منطقه مسکونی «مروهین» در جنوب لبنان را تخریب کرده‌اند.

 

 

یونیفل می‌گوید که حمله به مکان‌های متعلق به سازمان ملل و آسیب به دارایی‌های آن نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است. «آرولدو لازارو» رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان می‌گوید که تیم‌های این سازمان «علی‌رغم چالش‌ها و فشارهای عظیم» در تمام مواضع در جنوب لبنان باقی خواهند ماند.

 

 

یونیفل متشکل از ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح از بیش از ۵۰ کشور از جمله اندونزی، هند و ایرلند است. تا کنون بیش از ۱۶ کشور اتحادیه اروپا که سربازان خود را به این مأموریت فرستاده‌اند، خواستار تجدیدنظر در قوانین تعامل در لبنان شدند و گفتند که قوانین باید در پرتو حملات اخیر مؤثرتر باشد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها