آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
آیا آمریکا واقعا نگران ایران است؟ | اظهارات جیک سالیوان در کدام واقعیت گم شده؟
بازدید:۴۱۳
صد آنلاین | با وجود بحران انسانی در غزه، سالیوان بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده و ادعا می‌کند که این کشور تهدیدی برای امنیت منطقه است. برای روشن شدن موضوع ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۱۹۳۷

به گزارش صد آنلاین،در پی ادامه تنش‌ها در خاورمیانه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در یک نشست خبری به تهدید هسته‌ای ایران اشاره کرد و آن را عاملی برای بی‌ثباتی در منطقه دانست. این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که رژیم اسرائیل به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد و بحران انسانی در این منطقه به شدت در حال افزایش است. سالیوان بدون اشاره به این بحران‌ها، بر لزوم جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد و این اقدام را بخشی از استراتژی آمریکا برای حفظ امنیت منطقه دانست.

 

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در اظهاراتی مدعی شد که این کشور در تلاش است که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. او بدون اشاره به قتل عام مردم غزه توسط رژیم تروریستی اسرائیل و گسترش جنگ به لبنان، ادعا کرد: ایران تهدیدی بی‌ثبات‌کننده و خطرناک برای منافع آمریکا و متحدانش است و چشم‌انداز صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کند.

 


براساس گزارش النشره، این مقام آمریکایی به وضوح نشان داد که نگران برنامه هسته‌ای ایران است و تصریح کرد: "ما عمیقا نگران برنامه هسته‌ای ایران هستیم و مصمم هستیم که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم."

 


پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام در سال ۱۳۹۷، جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را در راستای احیای توافق انجام داد. در نتیجه نشست‌های کمیسیون مشترک برجام، ۱۱ تعهد برای جبران خسارات اقتصادی ناشی از اقدام یکجانبه آمریکا مطرح شد. با این حال، فشارهای ناشی از تحریم‌های یکجانبه و عدم اجرای متوازن توافق، باعث شد تا شورای عالی امنیت ملی ایران تصمیماتی در راستای متوقف کردن گام به گام اجرای تعهدات هسته‌ای خود اتخاذ کند.

 


دولت دموکرات جو بایدن نیز پس از ورود به کاخ سفید، اقدام یکجانبه دولت قبلی برای خروج از توافق را محکوم کرد، اما همچنان سیاست‌های فشار حداکثری دولت ترامپ را ادامه داد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها