آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
صفر تا صد دریافت یارانه نقدی در سال جدید
بازدید:۲۰۲
صد آنلاین | طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، سرپرستان خانوارهای مشمول یارانه نقدی می‌توانند درخواست تغییر روش دریافت یارانه خود از نقدی به کالابرگ الکترونیکی را ارائه دهند. این تغییر به‌صورت داوطلبانه انجام می‌شود و استفاده از مبالغ کالابرگ الکترونیکی برای این خانوارها بدون نیاز به هرگونه مبلغ تشویقی (علاوه بر مبلغ یارانه نقدی) مجاز خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۱۹۳۲

به گزارش صد آنلاین، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است سازوکار اجرایی لازم را برای این افراد فراهم کند و دستورالعمل اجرایی آن را با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ نماید.

 

 

در این لایحه همچنین تصریح شده است که یارانه نقدی، مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، و یارانه آرد و نان (خرید تضمینی گندم) باید به‌طور مستقیم به حساب ذی‌نفع نهایی پرداخت شود. تعیین ذی‌نفع نهایی در بخش یارانه نقدی و مستمری‌ها با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها انجام خواهد شد. همچنین، برای یارانه آرد و نان، وزارت جهاد کشاورزی نیز در این فرآیند همکاری خواهد کرد. آیین‌نامه اجرایی مربوطه باید توسط سازمان برنامه و بودجه و با همکاری دستگاه‌های مربوطه ظرف یک ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران برسد.

 

 

رئیس‌جمهور امروز بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ را به مجلس تقدیم کرد. این لایحه، دومین بودجه پس از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است و شامل احکام لازم برای اجرای بودجه کل کشور و جداول تفصیلی ارقام بودجه است.

 

 

در سخنانی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۴، رئیس سازمان برنامه و بودجه به کسری ۸۵۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت که از این مقدار، ۷۵۶ هزار میلیارد تومان به هدفمندی یارانه‌ها مربوط می‌شود. وزارت نفت اعلام کرده که تنها می‌تواند ۳۵۰ هزار میلیارد تومان از این کسری را تأمین کند. همچنین در حوزه گندم با کسری مواجه هستیم و در بخش بازنشستگی نیز برای تأمین هزینه‌ها رقم کافی دیده نشده است.

 

 

پورمحمدی همچنین به صرفه‌جویی در موارد ممکن اشاره کرد و اعلام کرد که کسری بودجه به‌صورت شفاف بیان شده تا برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد. در خصوص درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده بود که در سال جاری ۷۵۶ هزار میلیارد تومان تحقق یابد، اما به‌دلیل شرایط موجود، تنها ۵۰ درصد این مبلغ قابل دستیابی بوده و دولت ناگزیر به استقراض از صندوق توسعه ملی برای تأمین آن شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها