آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
راه‌اندازی سامانه پیامکی برای گزارش مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز
بازدید:۳۷
صد آنلاین | مجری طرح شناسایی و جمع‌آوری مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز اعلام کرد که سامانه پیامکی «۳۰۰۰۵۱۲۱» برای گزارش مراکز غیرقانونی استخراج رمزارز راه‌اندازی شده است.
کد خبر : ۱۲۱۹۲۸

به گزارش صد آنلاین،  از وزارت نیرو، "محمد اله داد" روز پنج‌شنبه گفت: «پس از ارائه گزارش و با حفظ محرمانگی، پاداشی در مدت‌زمان کوتاهی پرداخت خواهد شد.»

 

 

وی اهمیت ارائه گزارش‌های مردمی را توضیح داد و افزود که دستگاه‌های استخراج غیرمجاز موجب افت ولتاژ در شبکه و آسیب به وسایل برقی مشترکان می‌شوند.

 

 

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با اشاره به کشف و ضبط بیش از ۲۷۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با توان مصرفی ۷۰۰ مگاوات، گفت: «سازوکار و قوانین مربوط به استخراج رمزارز به‌صورت رسمی تدوین و ابلاغ شده است تا علاقه‌مندان بتوانند بدون دغدغه به‌صورت قانونی در این کسب‌وکار فعالیت کنند.»

 

 

اله داد ادامه داد: تاکنون برای ۲۵۰ انشعاب، مجوز استخراج رمزارز صادر شده است، اما هنوز افرادی هستند که با سوءاستفاده از انشعاب‌های غیرمجاز به استخراج غیرقانونی رمزارز می‌پردازند.

 

 

وی تأکید کرد که این اقدام غیرقانونی فشار زیادی بر شبکه وارد کرده و به وسایل برقی شهروندان آسیب می‌زند. به افرادی که این تخلفات را گزارش دهند، از یک تا ۲۵ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

معاون توانیر در خصوص نحوه محاسبه پاداش گفت: این پاداش بر اساس تعداد ماینر و توان برق مصرفی محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی در پایان بیان کرد که ماینرها بیشتر به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و افراد علاقه‌مند به درآمدزایی از این حوزه باید با پرداخت هزینه‌های متناسب با قوانین، در مکان‌های دارای زیرساخت‌های لازم به استخراج قانونی بپردازند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها