آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
وضعیت مهاجران در تهران / ساماندهی جمعیت ۳ میلیون نفری در دستور کار
بازدید:۲۷
صد آنلاین | محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران، در گفت‌وگویی به چالش‌های مهم استان تهران اشاره کرد. او اعلام کرد که حدود ۲۰ درصد از جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند، که معادل ۱۵ میلیون نفر است. همچنین، جمعیت شناور روزانه در تهران به ۱۸ میلیون نفر می‌رسد.
کد خبر : ۱۲۱۹۰۴

به گزارش صد آنلاین، به گفته وی، تهران دیگر ظرفیت افزایش جمعیت را ندارد و مشکلاتی مانند بحران آب، آلودگی هوا، ترافیک، و کمبود زیرساخت‌ها در نتیجه بارگذاری بیش از ظرفیت این شهر است.

 

 

معتمدیان با تأکید بر نابرابری‌های موجود در توزیع امکانات بین شهر تهران و شهرستان‌های استان، بر ضرورت اجرای توسعه متوازن و عدالت در توزیع منابع تأکید کرد. او همچنین از کمبود ۱۳ هزار کلاس درس در استان تهران و تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌ها خبر داد و خواستار افزایش مشارکت‌ها برای مدرسه‌سازی شد.

 

 

از دیگر مشکلات مطرح‌شده، فرونشست سالانه ۱۲ تا ۲۵ سانتی‌متر در برخی مناطق تهران به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی است. وی به پروژه‌هایی برای تأمین آب پایدار از منابع جدید و طرح‌هایی همچون «رینگ قمربنی‌هاشم» اشاره کرد که برای تعادل‌بخشی منابع آبی تهران در دست اجراست.

 

 

استاندار تهران همچنین درباره وضعیت مهاجران در تهران صحبت کرد و بیان داشت که حدود ۳ میلیون مهاجر در این استان سکونت دارند که این امر نیازمند ساماندهی جدی است.

 

 

در حوزه اقتصادی، معتمدیان به محدودیت‌های سرمایه‌گذاری جدید در تهران به دلیل کمبود فضا و امکانات اشاره کرد و بر لزوم ساماندهی واحدهای اقتصادی غیرمجاز و ایجاد راهکارهایی برای توسعه آنها تأکید کرد.

 

 

او در پایان اظهار داشت که برای رفع مشکلات استان، با تمامی توان خود و تیم مدیریتی تلاش خواهند کرد تا رفاه و کیفیت زندگی شهروندان بهبود یابد.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها