آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کلاهبرداران میلیاردی تسلیم قانون شدند
بازدید:۱۵۳
صد آنلاین | رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند کلاهبرداری خودرویی در تهران خبر داد.
کد خبر : ۱۲۱۸۴۰

به گزارش صد آنلاین،  سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: همکاران پرتلاشم در پایگاه دوم پلیس آگاهی یک باند کلاهبرداری که از طریق سایت‌های خرید و فروش آنلاین به فریب خریداران خودرو اقدام می‌کرد را شناسایی و دستگیر کردند.

 

 

 

 

وی افزود: در این پرونده، یکی از شاکیان از طریق سایت دیوار، قصد خرید خودروی چانگان را داشت. فروشنده با مانور‌های متقلبانه و ایجاد اعتماد در خریدار، دو قولنامه تنظیم کرد؛ یکی برای خرید و فروش خودرو و دیگری تحت عنوان خرید و فروش سکه بهار آزادی. فروشنده پس از دریافت امضا از خریدار و فریب او، مبلغ ۸۷ میلیارد ریال را به حساب خود واریز کرد.

وی افزود: در ادامه، فروشنده به همراه خریدار به مرکز تعویض پلاک رفت، اما در میانه راه، در فرصتی مناسب، خودرو را به سرقت برده و متواری شد.

 

 

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی، بررسی‌های خود را آغاز کردند. آنها تصاویر دوربین‌های مداربسته را بازبینی و هویت متهم را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: کارآگاهان با استفاده از اقدامات اطلاعاتی، شماره تلفن‌های مورد استفاده متهم را ردیابی کردند. پس از ردیابی، آدرس محل اختفای او در شهرک "راه آهن" تهران شناسایی شد.

این مقام ارشد پلیسی گفت: پس از هماهنگی‌های لازم قضائی، عملیات منسجم برای دستگیری متهم و همدستش انجام شد. در بازرسی از منزل متهم، تعدادی اوراق خرید و فروش خودرو و چهار نسخه جعلی با امضای شاکی کشف شد.

وی افزود: بررسی‌های بعدی نشان داد که اسناد کشف شده از منزل متهم، با قرارداد موجود در بانک کاملاً متفاوت بوده و سند جعلی مکشوفه نشان‌دهنده خرید سکه توسط شاکی بوده است، در حالی که مفاد قرارداد خرید و فروش خودروی چانگان بود.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی، ۱۶ نفر دیگر از شاکیان که به همین شیوه از آنها کلاهبرداری شده بود، شناسایی شدند. با توجه به گستردگی این کلاهبرداری‌ها، تحقیقات جهت شناسایی سایر شاکیان همچنان ادامه دارد.

برنا

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها