آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
بازدید:۲۹۶
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هشدار داد جنگ در همسایگی سوریه موجب بروز بحران انسانی در این کشور می‌شود.
کد خبر : ۱۲۱۸۰۹

«گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان مال در سوریه در نشستی در شورای امنیت نسبت به پیامد‌های جنگ در غزه و لبنان برای سوریه هشدار داد و گفت که سوریه در آستانه یک طوفان نظامی، انسانی و اقتصادی است.

 او همچنین نسبت به تشدید خشونت‌ها در داخل کشور و سرریز درگیری‌ها در همسایگی آن، یعنی غزه و لبنان هشدار داد.

پدرسون تصریح کرد: آتش درگیری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله غزه و به‌علاوه لبنان شعله‌ور است و گرمای آن در سوریه نیز احساس می‌شود. تاثیر این جنگ‌ها بر سوریه نگران‌کننده است و می‌تواند بسیار بدتر شود.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که رژیم صهیونیستی سال‌ها به بهانه حزب‌الله، مواضعی را در سوریه هدف قرار داده است، حملات هوایی خود را علیه سوریه همزمان با گسترش درگیری‌های خود در لبنان افزایش داده و این گروه را متهم به ارسال سلاح به لبنان از طریق سوریه کرده است.

پدرسن به شورای امنیت گفت: ماه گذشته شاهد سریع‌ترین و گسترده‌ترین حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه در ۱۳ سال گذشته بوده‌ایم.

وی در ادامه به حملات اخیر گروه‌های مسلح در سوریه به مناطق تحت کنترل دولت اشاره و نسبت به تشدید خشونت‌ها در داخل این کشور هشدار داد.

مقام سازمان ملل افزود: ما می‌بینیم که همه اجزای یک طوفان نظامی، انسانی و اقتصادی در سوریه ویران شده در حال وقوع است.

او گفت: اکنون این خطر وجود دارد که تشدید اوضاع منطقه‌ای می‌تواند توافق‌های آتش‌بس را که هر چند ناقص، موجب توقف درگیری در خطوط مقدم در چهار سال گذشته شده است، از بین ببرد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها