آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
بازدید:۲۶
سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۴ هیچ تغییری در هدفمندی یارانه‌ها نداشته‌ایم و افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی حقوق مشمولان قانون جوانی جمعیت را داریم.
کد خبر : ۱۲۱۸۰۶

مژگان خانلو سخنگوی سازمان برنامه وبودجه در برنامه رادیویی رادیوایران با بیان اینکه لایحه بودجه سال 1404  در موعد مقرر تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، گفت:  این بودجه شامل دخل و خرج دولت در سال آینده است و رویکرد اصلی آن حمایت از معیشت مردم و حرکت به سمت ثبات اقتصادی است.

وی ادامه داد:  آنچه که در تنظیم بودجه ملاک بوده است حمایت از معیشت و محرومین بوده است. ضریب بیست درصد رشد حقوق در آن لحاظ شده البته عدد 20درصد رشد خالص نیست چرا که این رشد در قالب  قانون جوانی جمعیت اجرا می شود  و بستگی به تعداد اولاد دارد به طوری که قانون تکلیف کرده است که پرداختی های بیشتری به  مشمولان قانون جوانی جمعیت داشته باشیم ،بنابراین  بیست درصد تا چهل و پنج درصد افزایش حقوق متناسب با افراد مشمول قانون جوانی جمعیت خواهیم داشت. 

خانلو اظهار کرد:  امسال همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مابه التفاوت ها از این ماه پرداخت خواهد شد و  30 درصد این موضوع سال بعد اجرا خواهد شد  همچنین  استمرار یارانه های نقدی بدون هیچ تغییری خواهد بود و مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود  و رشد های سنواتی خود اعمال خواهد شد.

او بیان کرد:  همچنین در لایحه بودجه امسال  بحث منابع هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است. برای تامین کالا های اساسی و در مورد دارو و تجهیزات پزشکی پیش بینی های ارزی آن انجام شده یعنی دوازده میلیارد دلار کامل اختصاص پیدا خواهد کرد .

خانلو توضیح داد: در مورد نرخ ارز ترجیحی دولت سیاست تداوم آن  را در دستور کارخود قرار داده است  که هیچ گونه خللی در واردات این بخش از کالاهای اساسی پیش نیاید و در مورد تولید هم اگر کار خاصی صورت گیرد خود زمینه ساز اشتغال است در همین راستا پیش بینی های مناسب و ظرفیت های قانونی آن انجام شده است.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد:  بودجه ان‌شاءالله در جهت ثبات اقتصادی حرکت می کند. امسال بودجه با مقادیری کسری هم بسته شده بود و به مرحله اجرا درآمد و بخشی از آن مرتفع شد و بخشی از آن هم تا پایان سال تامین خواهد شد.

خانلو یاد آور شد:  بودجه تنظیم شده هم ارقام آن واقعی است و کم برآوردی در هزینه ها انجام نشده و میزان کسری کمتر خواهد شد. در اجرا و تحقق برنامه هفتم این بودجه بسته شده است و امیدواریم  تمام پیش بینی ها در سازمان برنامه و بودجه محقق شود.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها