آخرین اخبار
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
پوتین و اردوغان در اجلاس بریکس | توافق بر سر راه حل دو دولتی برای خاورمیانه
بازدید:۲۷۹
صد آنلاین | رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با اردوغان بر لزوم حل مناقشه خاورمیانه از طریق راه حل دو دولتی تأکید کرد.
کد خبر : ۱۲۱۷۱۰

به گزارش صد آنلاین،در دنیای پرتنش امروز، همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماسی‌های چندجانبه نقش حیاتی در حل بحران‌های جهانی دارند. به‌تازگی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حاشیه اجلاس بریکس با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد و بر اهمیت ایجاد راه حلی جامع برای مناقشات در خاورمیانه تأکید نمود.

 

 

این دیدار که در کازان برگزار شد، نشان‌دهنده نزدیکی مواضع دو کشور در زمینه مسائل منطقه‌ای است. پوتین به‌ویژه بر ضرورت راه حل دو دولتی بر اساس منشور سازمان ملل برای حل مناقشه‌های خاورمیانه تأکید کرد، موضوعی که همواره در محافل بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این توافق به‌ویژه در شرایط کنونی که تحولات در خاورمیانه تأثیرات جهانی زیادی به‌همراه دارد، حائز اهمیت است. در ادامه، جزئیات بیشتری از این دیدار و اهمیت آن برای آینده روابط روسیه و ترکیه و همچنین تأثیر آن بر اوضاع خاورمیانه بررسی می‌شود.

 


رئیس جمهور روسیه امروز در دیدار با «اردوغان» در حاشیه اجلاس بریکس گفت: روسیه و ترکیه معتقدند که حل مناقشه در خاورمیانه از طریق راه حل دو دولتی بر اساس منشور سازمان ملل امکان پذیر است. به نقل از ریانوستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست بریکس در کازان دیدار و رایزنی کرد.

 


رئیس جمهور روسیه در این دیدار گفت: در جریانم ترکیه به همکاری با بریکس ابراز علاقه مندی کرده است. شاهد چشم اندازهایی در این زمینه هستیم. روابط میان روسیه و ترکیه سازنده است.

 


ولادیمیر پوتین ادامه داد: مواضع روسیه و ترکیه در مورد حل و فصل اوضاع در خاورمیانه بسیار نزدیک به هم است. روسیه و ترکیه معتقدند که حل مناقشه در خاورمیانه از طریق راه حل دو دولتی بر اساس منشور سازمان ملل امکان پذیر است.

 


وی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است که نیروگاه هسته‌ای آکویو در سال ۲۰۲۵ به بهره برداری برسد. کار بر روی طرح ایجاد هاب گازی در ترکیه ادامه دارد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها