آخرین اخبار
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت / متوسط افزایش حقوق کارکنان به ۲۸ درصد می‌رسد
بازدید:۳۶۰
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۴ طبق قانون جوانی جمعیت محاسبه خواهد شد و این ضریب حداقل ۲۰ درصد و حداکثر ۴۵ درصد تعیین شده است.
کد خبر : ۱۲۱۶۸۸

به گزارش صد آنلاین، مژگان خانلو در توضیح متوسط افزایش نظام‌های پرداخت کارکنان دولت و ابهامات پیرامون آن گفت: «طبق اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۴، متوسط افزایش نظام‌های پرداخت برای کارکنان به ۲۸ درصد می‌رسد.»

 

 

وی افزود: «ضریب افزایش حقوق برای کارکنان ۲۰ درصد است؛ اما به موجب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این ضریب به دلیل افزایش عائله‌مندی افراد بر احکام پرسنلی تأثیر خواهد گذاشت.»

 

 

خانلو همچنین توضیح داد که طبق اصل طبقه‌بندی کارکنان دولت، هرچه تعداد فرزندان یک فرد بیشتر باشد و بعد خانوار وسیع‌تر باشد، ضریب افزایش حقوق او نیز بالاتر محاسبه می‌شود. این ضریب از ۲۰ درصد برای فرد مجرد بدون حق عائله‌مندی آغاز می‌شود و می‌تواند تا حداکثر ۴۵ درصد افزایش یابد.

 

 

نکات مهم دیگر

سخنگوی ستاد بودجه همچنین تأکید کرد که برخلاف برداشت عموم، این نحوه افزایش به معنای افزایش حقوق پلکانی برای کارکنان دولت نیست.

 

 

به‌گفته خانلو، دیروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ توسط رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم شد، که در آن منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و همچنین مصارف بودجه عمومی دولت، شصت و چهار میلیون و هفتاد و شش هزار میلیارد ریال بسته شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها