آخرین اخبار
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
تخصیص ۷۰ درصدی بودجه برای تحرک بخشی به تولید و اشتغال پایدار
بازدید:۹۱
صد آنلاین | در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، دولت پیش‌بینی کرده است که حداقل ۷۰ درصد منابع مالی بند (ب) تبصره ۱۵ به منظور پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های حمایت از تولید و اشتغال تخصیص یابد.
کد خبر : ۱۲۱۶۸۴

به گزارش صد آنلاین، دولت در این لایحه تأکید کرده که به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود تا اعتباراتی که تحت تبصره ۱۵ تعریف شده‌اند را مطابق قانون و در قالب برنامه‌های عملیاتی (ملی و استانی) که از سوی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد می‌شود، برای حمایت و تحرک‌بخشی به تولید و اشتغال پایدار توزیع کند. این برنامه‌ها شامل حمایت از تعادل‌های منطقه‌ای، تحقق اهداف مواد (۶) و (۷۹) قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین «افزایش رقابت‌پذیری بر اساس اسناد آمایش سرزمین»، «تکمیل زنجیره‌های ارزش»، و «حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط» به ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان و خلاق خواهد بود.

 

 

جزئیات بودجه:

  • ۷۰ درصد منابع بند (ب): اختصاص به طرح‌ها و پروژه‌های حمایت از تولید و اشتغال با اولویت تأمین مالی مشارکت عمومی-خصوصی در سطح استانی.
  • ۳۰ درصد منابع بند (ب): تخصیص به برنامه‌های ملی حمایت از تولید و اشتغال، با اولویت تأمین مالی مشارکت عمومی-خصوصی.
  • ۱۰ درصد منابع بند (ب): تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال برای کمک فنی و اعتباری، با تمرکز بر افزایش سرمایه صندوق‌های حمایتی اشتغال و برنامه‌های بازار کار جوانان.

 

دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد این منابع ظرف یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب شورای عالی اشتغال خواهد رسید. همچنین، دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات موظفند تا ۱۵ خردادماه ۱۴۰۴ برنامه‌های عملیاتی خود را برای حمایت از تولید و توسعه اشتغال به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال کنند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها