آخرین اخبار
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۴
بازدید:۱۸۸
صد آنلاین |طبق بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، ارائه شده توسط رئیس‌جمهور به مجلس، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۲۱۲۶۷

به گزارش صد آنلاین،  این لایحه دومین بودجه پس از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه به شمار می‌رود.

 

 

جزئیات افزایش حقوق

در این لایحه، مشخص شده که حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین، کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای بازنشستگان معادل امتیاز جزء (۵) بند (الف) این تبصره تعیین می‌شود.

 

 

حداقل حقوق بازنشستگان

حداقل حکم حقوق برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۱۰۸ میلیون ریال خواهد بود.

 

 

سقف کسورات بازنشستگی

سقف کسورات بازنشستگی برای مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری که مشمول اقلام کسور بالاتر از سقف بند (ت) می‌شوند، به سقف خالص پرداختی مندرج در بند (ت) این تبصره محدود خواهد بود. اقلام مشمول کسور بازنشستگی صرفاً بر اساس قانون دائمی تعیین می‌شود.

 

 

الزامات قانونی

طبق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش، شامل ماده واحده و جداول تفصیلی، به مجلس تقدیم کند. امروز بخش اول این لایحه به مجلس ارائه شد.

این تغییرات می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر وضعیت مالی بازنشستگان داشته باشد و امیدها برای بهبود شرایط زندگی آنها را افزایش دهد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها