۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
راهکار به استقلال و سهراب : این تنها راه جلوگیری از رونالدو است
بازدید:۱۵۰
 صد آنلاین | سعید مراغه‌چیان پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه با شکستی که استقلال در دیدار مقابل ذوب آهن برای خودش رقم زد اوضاع این تیم چندان رو به راه نیست و وضعیت دفاعی تیم هم که افتضاح است.
کد خبر : ۱۲۱۲۵۳

به گزارش صد آنلاین،  سعید مراغه‌چیان پیشکسوت باشگاه استقلال درباره دیدار تیم‌های استقلال و النصر عربستان در چهارچوب مسابقات لیگ نخبگان آسیا و نتایج اخیر این تیم به ویژه شکست سه بر صفر آبی پوشان مقابل ذوب آهن اصفهان اظهاراتی را مطرح کرد:


اوضاع تیم استقلال برای دیدار مقابل النصر عربستان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

متاسفانه با شکستی که استقلال در دیدار مقابل ذوب آهن برای خودش رقم زد اوضاع این تیم چندان رو به راه نیست و وضعیت روحی روانی بچه‌ها قطعاً شرایط مطلوب برای حضور در دیدار سنگین مقابل النصر عربستان را ندارد. من کاملاً این بچه‌ها را درک می‌کنم و می‌دانم که در طول این هفته‌ها چقدر تحت تاثیر وضعیت روحی بدی قرار داشته‌اند. آنها هر چقدر هم که در زمین مسابقه مضطرب باشند حق دارند چون شرایط خوبی بر تیم و باشگاه حاکم نبوده است.

اما خیلی‌ها تصور می‌کردند که امسال استقلال وضعیت خوبی داشته باشد؟

بله خود ما هم تصور می‌کردیم با توجه به آرامشی که در طول تابستان بر اتاق مدیریت باشگاه حاکم بود وضعیت به همین شکل باشد اما در واقع داشتیم اشتباه می‌کردیم. مدیری که سال گذشته به شدت با حضور جواد نکونام در تیم مخالف بود و تصمیم داشت همراه با دیگر اعضای هیئت مدیره او را از کار برکنار کند طعاً نمی‌توانست با جواد نکونام فصل را به پایان برساند. این نکته‌ای بود که باید زودتر از این‌ها مدیران باشگاه و مالکان تازه وارد استقلال متوجه آن می‌شدند اما لابلای هیاهوی فصل نقل و انتقالات این مسائل مهم را فراموش کردیم و ندیدیم. بدترین اتفاق این بود که یک مربی تیم را ببندد و بعد خودش نیمه کاره آن را رها کند و برود که همین اتفاق هم برای استقلال رخ داد.

شکست سه بر صفر استقلال به ذوب آهن هم نتیجه همین اتفاقات بود؟

بله دقیقاً نتیجه همین اتفاقات بود که باعث شد استقلال در چنین شرایطی که یارگیری خوبی انجام داده بود و می‌توانست در همان هفته‌های اول خودش را از بقیه جدا کند در شرایط بدی قرار گرفت و با امتیاز از دست دادن به شرایطی رسید که خیلی‌ها این تیم را بحران زده تصور کردند. متاسفانه بحران‌های مدیریتی و کادر فنی بدترین نوع بحران تیمی برای یک چنین شرایطی است. من فکر می‌کنم جواد نکونام نباید تحت این شرایط در استقلال می‌ماند. البته او هم شاید آرزوها و خواسته‌هایی داشت و می‌خواست با استقلال عنوان قهرمانی را به دست بیاورد اما لااقل باید با آقای شهریاری که ظاهرا با او رابطه بهتری در بحث مدیریت داشت این مسائل را مطرح می‌کرد.

درباره بازی استقلال و ذوب آهن صحبتی باقی مانده است؟

متاسفانه من بازی خیلی بدی را از بازیکنان استقلال در این دیدار دیدم. بچه‌ها اصلاً خوب بازی نمی‌کردند. دروازه‌بان تیم استقلال در درون دروازه نبود و شرایط برای بازیکنان تیم به لحاظ روحی روانی اصلاً مساعد به نظر نمی‌رسید. استقلال بارها پاس اشتباه داد و این اتفاقات باعث شد تا این تیم در نیمه دوم به دفعات از عمق خط دفاعی دچار ضربه و لطمه شود. تیمی که اینقدر راحت گل می‌خورد نشان می‌دهد که به لحاظ روحی روانی خوب نیست. اگر اشتباه نکنم همین تیم ذوب آهن فصل قبل در ابتدای بازی به امام گل زد و بعد بچه‌ها تا دقیقه ۹۰ تلاش کردند و بازی را دو بر یک بردند. این اتفاقات همه به ریشه روحی روانی دارد وگرنه این بچه‌ها همان نفرات هستند.

بازی با النصر عربستان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؛ آیا با این وضعیت روحی استقلال می‌تواند در این دیدار نتیجه لازم را بگیرد؟

همه چیز بستگی به کادرفنی و شرایط روحی دارد که آنها به تیم تزریق می‌کنند. اگر سهراب بختیاری زاده بتواند تیم را به لحاظ روحی روانی به سمت و سوی درستی ببرد قطعاً هر اتفاقی ممکن است.

بهترین عملکرد برای رویارویی مقابل النصر و بازیکنانی که در این تیم حضور دارند مثل رونالدو چیست؟

به نظرم ما باید پیش از هر چیز خوب دفاع کنیم. اگر بتوانیم از دروازه‌مان مراقبت کنیم آنها به ویژه رونالدو کلافه می شوند و قطعاً روی ضد حملات و با پاس‌های مستقیم به سمت چهارچوب دروازه حریف می‌توانیم از قدرت گل زنی بلانکو و مهرداد محمدی استفاده ببریم. مهره دیگری که می‌تواند در این بازی به استقلال کمک کند امیرعلی صادقی است که من خیلی روی این بازیکن دقت کرده‌ام. تعجب می‌کنم که چرا کادرفنی استقلال از این بازیکن در ترکیب تیم استفاده نمی‌کند. کارلوس کی روش هم او را برای تیم ملی انتخاب کرد و در نهایت این بازیکن هر زمان در بازی‌های تدارکاتی به میدان رفته گل زده پس نمی‌دانم چرا او را در ترکیب تیم بازی نمی‌دهند. البته ما کنار تیم نیستیم و از وضعیت تمرین کردن این بازیکن خبر نداریم.

با این حساب شما معتقدید که استقلال باید اول دفاع کند و بعد ضد حمله بزند؟

بله دقیقاً این بهترین کار برای نباختن به النصر عربستان است. این تیم و سرمربی‌اش نتایج خوبی گرفته‌اند و قطعاً کریستیانو رونالدو برای قهرمان شدن با این تیم در لیگ نخبگان آسیا و اضافه کردن یک افتخار دیگر به جمع افتخاراتش هدف‌های زیادی دارد به همین خاطر قطعاً می‌خواهد در این دیدار یا گل بزند یا پاس گل بدهد.

برای مهار رونالدو باید چه کار کرد؟

متاسفانه اینقدر اوضاع و احوال تیم استقلال در خط دفاعی افتضاح است که اصلاً نمی‌دانم چه بگویم. تیمی که از عمق خط دفاعی ضربه می‌خورد واقعاً لطمه پذیر است. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد استقلال در این بازی نبازد چون یک باخت دیگر می‌تواند تیم را به لحاظ روحی از این هم بدتر کند.

حضور سرمربی جدید آفریقایی را چطور می‌بینید؟

فعلاً که اتفاقی نیفتاده و تیم در دست سهراب بختیاری‌زاده است. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و او چند مرده حلاج است. البته دوستان می‌گویند که او در تیم‌های قبلی‌اش تهاجمی کار می‌کرده و نتایج خوبی هم گرفته است. ولی باید پیش از هر چیز به او بگویند که بداند در چه تیم بزرگی با چه سوابق مهمی مشغول به کار شده است. در این صورت او قطعاً برای کارش بیشتر وقت و انرژی خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها