آخرین اخبار
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کره‌جنوبی میخواهد به اوکراین نیروی نظامی بفرستد
بازدید:۳۵۷
صد آنلاین | کره‌جنوبی ممکن است یک تیم نظامی را برای نظارت بر اقدامات کره‌شمالی در اوکراین بفرستد.
کد خبر : ۱۲۱۲۲۶

 

به گزارش صد آنلاین، کره جنوبی در حال بررسی گزینه اعزام یک تیم نظامی به اوکراین برای نظارت بر فعالیت نیرو‌های کره شمالی است که ادعا می‌شود به روسیه کمک می‌کنند.

 

 

 

 

این تیم که احتمالاً متشکل از افسران اطلاعاتی است، بر تجزیه و تحلیل تاکتیک‌های کره شمالی تمرکز می‌کند و احتمالاً به بازجویی از سربازان اسیر شده کمک می‌کند. علاوه بر این، کره جنوبی ممکن است در موضع خود در مورد ارائه تسلیحات به اوکراین تجدید نظر کند و این نشان دهنده تغییر در سیاست است.

پیش از این، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ادعا کرده بود که پیونگ‌یانگ در حال آماده‌سازی مقدمات برای اعزام سربازان خود به اوکراین است تا به ارتش روسیه بپیوندند. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز پیش‌تر این ادعا را مطرح کرده و گفته بود که پیونگ‌یانگ قصد دارد ۱۰ هزار سرباز خود را به اوکراین بفرستد. اگر این ادعا ثابت شود به معنی اولین مشارکت بزرگ کره شمالی در یک جنگ خارجی خواهد بود. هرچند روسیه این اظهارات را تکذیب کرده و آن را «خبر جعلی جدید» درباره جنگ اوکراین خوانده است. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چند ماه قبل به کره شمالی سفر کرد و در آنجا او و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، توافق نامه‌ای را در مورد مشارکت راهبردی جامع بین کشور‌ها امضا کردند. بر اساس این سند، روسیه و کره شمالی توافق کردند که در صورت تجاوز به یکی از آنها، کمک فوری متقابل ارائه کنند. در صورت بروز چنین تهدیدی، طرفین در مورد اقداماتی برای هماهنگ کردن مواضع و اطمینان از همکاری برای از بین بردن آن توافق خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها