آخرین اخبار
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
آیا ایران در اسرائیل  جاسوس دارد ؟
بازدید:۲۷۵
صد آنلاین | که ایران در اسرائیل ۷ جاسوس داشته است. این جاسوس‌ها ۶۰۰ عملیات موفق داشته‌اند و پولشان را از طریق واسطه‌های روسی گرفته‌اند.
کد خبر : ۱۲۱۱۸۱

به گزارش صد آنلاین، ایران در اسرائیل ۷ جاسوس و ۶۰۰ ماموریت موفق داشته است.

 

 

 

این را «کیهان» به نقل از جروزالم‌پست نوشته است. این روزنامه عنوان می‌کند: هفت اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران و ارائه اطلاعات در مورد پایگاه‌های ارتش دستگیر شدند. در ادامه عنوان شده است دادستان‌ها ادعا می‌کنند که این هفت نفر حدود ۶۰۰ ماموریت را برای ایران انجام داده‌اند، از جمله جمع‌آوری اطلاعات در سایت‌های حساس نظامی و زیرساختی و شناسایی اهداف انسانی بالقوه برای ایران. جروزالم پست خاطرنشان کرد: سایت‌های مهمی که در جاسوسی ادعایی آن‌ها دخیل بودند عبارتند از پایگاه هوائی رامات دیوید، پایگاه هوائی نواتیم، گلیلوت و پایگاه تیپ گولانی که در آن چهار سرباز هفته گذشته در حمله پهپادی حزب‌الله کشته شدند.

 

 

 

این روزنامه می‌افزاید: دادستان گفت که از مظنونان «نقشه‌های مکان‌های استراتژیک از جمله پایگاه تیپ گولانی کشف شده است. جروزالم تصریح می‌کند: هفت مظنون یهودی اسرائیلی آذری الاصل از حیفا و حومه خلیج حیفا هستند (یکی از آن‌ها سرباز فراری از ارتش است) و حدود ۳۵ روز است که در بازداشت به سر می‌برند. به گفته پلیس، دو نفر زیر سن قانونی هستند.در ادامه آمده است: به گفته مقامات پلیس، انگیزه مظنونان صرفاً منفعت مالی بوده و بسته به ریسک عملیات مبالغ مختلفی را دریافت می‌کردند. این گروه ظاهراً توسط دو مامور اطلاعاتی ایران به نام‌های «آلخان» و «اورخان» هدایت می‌شد. طبق گزارش‌ها، تماس اولیه بین طرفین حدود دو سال پیش صورت گرفت. گفته می‌شود که به مظنونان صد‌ها هزار مثقال پرداخت شده است که پرداخت‌ها از طریق واسطه‌های روسی که به اسرائیل سفر کرده‌اند، انجام شده است. پلیس همچنین ده‌ها سند را در جریان تحقیقات کشف و ضبط کرد.

 

 

روزنامه کیهان

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها