آخرین اخبار
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
تأخیر در واریز سود سهام عدالت/ نارضایتی عمومی بالا می‌گیرد
بازدید:۳۰۳
صد آنلاین | ماجرای واریز سود سهام عدالت ناشی از عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌ها کماکان ادامه دارد و در این بین، مسئولان باید به تدریج برای واریز عملکرد مالی سال ۱۴۰۲ آماده شوند.
کد خبر : ۱۲۱۱۵۸

به گزارش صد آنلاین، بر اساس رویه‌های سال‌های گذشته، سود سهام عدالت برای سال ۱۴۱ در دو مرحله به حساب سهامداران واریز شده است، اما واریز مرحله سوم همچنان به تعویق افتاده و وعده‌های مکرری درباره آن مطرح شده است. در این راستا، حجت‌الله صیدی از تشکیل کمیته‌ای ۳ نفره در سازمان بورس برای پیگیری حقوق سهامداران عدالت خبر داده است.

 

 

در حال حاضر، ۶۰ میلیون کد بورسی در کشور وجود دارد که تنها ۶۰ هزار نفر از آن‌ها معامله‌گر هستند. بخش زیادی از این کدها به دارندگان سهام عدالت تعلق دارد و ۱۹ میلیون سهامدار نیز روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند که این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا هر زمان که بخواهند اقدام به خرید یا فروش سهام کنند. با این حال، نماد معاملاتی سهام عدالت فعلاً بسته است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید مجامع عمومی خود را برگزار کنند تا نمادهای آن‌ها باز شود. برخی از سهامداران تصمیم گرفته‌اند سهام خود را نگه دارند تا از عایدی آن بهره‌مند شوند.

 

 

سود سهام عدالت چقدر است؟ سود سهام عدالت با توجه به نوع سبد سهام متفاوت است. برای سبد ۴۹۲ هزار تومانی، سود ۴۴۶ هزار تومان، برای سبد ۵۳۲ هزار تومانی، سود ۴۸۲ هزار تومان و برای سبد یک‌میلیونی، سود ۹۰۶ هزار تومان واریز خواهد شد. برای استعلام وضعیت سهام عدالت و واریز سودها، سهامداران باید به دو سامانه مراجعه کنند: سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir برای ویرایش اطلاعات و سامانه ذینفعان سهام عدالت ddn.csdiran.ir برای مشاهده وضعیت دارایی و تاریخچه واریز سود.

 

 

صدای مردم درباره عدم واریز سود سهام عدالت: طبیعی است که مردم از خلف وعده‌های مسئولین ناراضی باشند. زمان واریز سود سهام عدالت نامشخص است و اخبار مبهمی درباره آن منتشر می‌شود.

 

 

مخاطب دیگری نوشت: «به نظر می‌رسد زور شما به سه شرکتی که سودشان را واریز نمی‌کنند نمی‌رسد. برای سال‌های آینده چه کار خواهید کرد؟» فردی دیگر نیز به وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: «با پراید ۵۰۰ میلیونی، مردم را لنگ ۹۰۰ هزار تومان گذاشته‌اید؟ پول نفت اگر به مردم تعلق بگیرد، ماهی ۶۰ میلیون تومان به هر ایرانی یارانه می‌رسد، اما این پول‌ها معلوم نیست به جیب چه کسی می‌رود!»

 

 

فردی دیگری نیز افزود: «چرا هیچ نهاد قضایی و نظارتی با این چند شرکت برخورد نمی‌کند؟ هشت ماه از وعده‌های شما می‌گذرد و هیچ خبری از واریز سود سهام عدالت نیست!» مخاطب دیگری خواستار واریز سود برای کارگران فصلی ساختمانی شد که موفق به ثبت نام نشده‌اند و گفت: «این بی‌عدالتی است.»

در نهایت، یکی از مردم تصریح کرد: «مهر ماه تمام شد و مردم منتظرند تا آذر ماه نوبت اول سود مالی سال ۱۴۰۲ را دریافت کنند، در حالی که هنوز سود سال ۱۴۰۱ پرداخت نشده است. نمایندگان مردم مشغول امور دیگر هستند و به مشکلات مردم نمی‌رسند!»

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها