آخرین اخبار
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
اسرائیل درخواست کمک فوری از آمریکا دارد
بازدید:۴۶۳
صد آنلاین | وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، تل‌آویو درصدد دستیابی به کمک فوری ۵.۲ میلیارد دلاری آمریکا است.
کد خبر : ۱۲۱۰۰۲

به گزارش صد آنلاین،رژیم صهیونیستی که در نتیجه جنگ فرسایشی در زمینه سامانه‌های پدافندی دچار آسیب شده است، خواستار کمک فوری ۵.۲ میلیارد دلاری آمریکا برای تقویت این سامانه‌ها شد.

 

 

 

ایالات متحده چندین دهه است که بزرگ‌ترین حامی صهیونیست‌های تروریست بوده است و پول، اقلام نظامی و دانش فنی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. در همین رابطه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، تل‌آویو درصدد دستیابی به کمک فوری ۵.۲ میلیارد دلاری آمریکا است.

طبق گزارش شبکه المیادین، این وزارتخانه اعلام کرد نامه‌نگاری‌ها با پنتاگون برای اجرایی کردن این درخواست انجام شده است.

 

 

 

 

 

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اضافه کرد که قرار است کمک‌های آمریکا برای تقویت سامانه‌های گنبد آهنین، فلاخن داوود و سامانه لیزری در حال توسعه هزینه شود.

پیشتر موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم (سیپری) گزارش داده بود، از ۹۹ درصد واردات تسلیحات رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ را ۶۹ درصد آمریکا و ۳۰ درصد آلمان تامین کرده‌اند.

دولت آمریکا به‌رغم این حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در تکاپو است تا خود را میانجیگر بی‌طرف در مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش حماس و رژیم اشغالگر و همچنین طرف تلاشگر در جهت توقف حملات به لبنان نشان دهد.

 

 

 

 

بر اساس یک پژوهش جدید، ایالات متحده از زمان آغاز جنگ در نوار غزه دست‌کم ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به تل‌آویو کمک نظامی کرده است. در این گزارش آمده که رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین دریافت‌کننده کمک‌های نظامی ایالات متحده در تاریخ است و از سال ۱۹۵۹ تاکنون ۲۵۱.۱۲ میلیارد دلار با در نظر گرفتن نرخ تورم در این سال‌ها دریافت کرده است.

این گزارش که قبل از گشودن جبهه دوم رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله در لبنان تکمیل شده، یکی از نخستین گزارش‌ها از هزینه‌های تخمینی ایالات متحده در جهت حمایت از صهیونیست‌ها در درگیری‌های غزه و لبنان است. در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است.

منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها