۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۹
قتل‌های سریالی تا آدم ربایی از هرات تا تهران 
بازدید:۷۹
صد آنلاین | مأموران پس از استعلام شماره پلاک متوجه شدند خودرو متعلق به مرد افغان پولداری است که یک کارگاه تولیدی را همراه یکی از شرکایش اداره می‌کند. همچنین مشخص شد وی ساعتی قبل خودرویش را در اختیار شریکش فیروز قرار داده است. 
کد خبر : ۱۲۰۹۴۴

به گزارش صد آنلاین،  تحقیق پلیس پایتخت از اعضای یک شبکه مخوف از افغانستانی‌ها معروف به ببر‌های وحشی که با گروگان گرفتن مردان پولدار از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، نشان داده متهمان در جریان پرونده‌های جداگانه در تهران و هرات مرتکب چندین قتل شده‌اند.

 

 

 


اوایل شهریورماه امسال مأموران گشت کلانتری گلبرگ به خودروی پژوپارس پارک شده‌ای کنار خیابان مشکوک شدند که شیشه سمت راننده آن پایین بود، اما خبری از راننده نبود. 
مأموران پس از استعلام شماره پلاک متوجه شدند خودرو متعلق به مرد افغان پولداری است که یک کارگاه تولیدی را همراه یکی از شرکایش اداره می‌کند. همچنین مشخص شد وی ساعتی قبل خودرویش را در اختیار شریکش فیروز قرار داده است. 
بررسی‌ها نشان داد فیروز برای انجام کاری خودروی شریکش را امانت گرفته و بعد هم ناپدید شده است.

 

 

 

 

 گوش‌بری 
مأموران پلیس برای برملا کردن راز مرد گمشده دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بازبینی کردند. دوربین‌ها تصویر چهار مرد نقابدار را ثبت کرده بود که با خودرویی راه فیروز را سد می‌کنند و سپس او را با تهدید چاقو و به زور می‌ربایند. تحقیقات درباره حادثه ادامه داشت که اعضای خانواده فیروز فیلم کوتاهی از شکنجه فیروز را که آدم‌ربایان برای آن‌ها فرستاده بودند در اختیار مأموران قرار دادند که در آن فیلم آدم‌ربایان خشن گوش مرد ربوده شده را می‌برند و تهدید می‌کنند برای آزادی او باید ۴ هزار دلار ارز دیجیتال به حساب آن‌ها واریز کنند. 
خانواده فیروز اعلام کردند از ترس مقداری از پول را به حسابی در ایران و مابقی آن را به حساب ارزی در صرافی در افغانستان واریز کرده‌اند، اما آدم‌ربایان گروگان را آزاد نکردند، به همین دلیل موضوع را به پلیس خبر دادند. 

 

 

 

 

 شبکه مخوف آدم‌ربایان 
مأموران پلیس در تحقیقات صاحب حسابی را که خانواده فیروز به آن پول واریز کرده بودند شناسایی کردند و مشخص شد متعلق به مرد ایرانی است که کارت بانکی‌اش را در اختیار کارگر افغانستانی‌اش قرار داده و مرد افغانستانی هم کارت را به پسر جوانش حفیظ داده است. 
بنابراین حفیظ به دستور قاضی غلامحسین صادق‌زاده، بازپرس دادسرای امور جنایی تهران بازداشت شد و راز شبکه مخوف آدم‌ربایان افغانستانی را در ایران برملا کرد. حفیظ گفت: فیصل این باند را تشکیل داده و از آنجایی که به ببر علاقه زیادی دارد نام باندش را ببر‌های وحشی گذاشته است. 
با اعتراف متهم، مأموران برای دستگیری آدم‌ربایان وارد عمل شدند که فهمیدند آدم‌ربایان وقتی مأموران را در یکی قدمی خود دیده‌اند، فیروز را آزاد کرده‌اند. مأموران در ادامه تحقیقات موفق شدند شش نفر از هفت عضو فراری این باند را بازداشت کنند. 

 

 

 


بررسی‌ها نشان داد باند آدم‌ربایان افغانستانی معروف به ببر‌های وحشی از مدتی قبل افراد سرشناس و پولدار و تاجران افغانستانی را در ایران شناسایی می‌کردند و آن‌ها را می‌ربودند و برای اخاذی چند میلیاردی به باغ متروکه‌ای در شهریار می‌برند. آن‌ها برای رسیدن به پول، گروگان‌ها را شکنجه و گاهی هم گوش، بینی، انگشت و لب‌های آن‌ها را می‌برند و فیلم‌های جنایت‌های خود را برای خانواده گروگان‌ها می‌فرستند تا به پول بیشتری برسند. 

 

 

 

 فرار قاتلان زنجیره‌ای از زندان هرات 
در حالی که تحقیقات از اعضای باند ادامه داشت، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با شکایت مرد افغانستانی روبه‌رو شدند که دو هفته قبل از دستگیری اعضای باند مخوف از چند سارق خشن افغانستانی به اتهام سرقت ۵۰۰ میلیون تومانی از خانه‌اش شکایت کرده بود. 
از آنجایی که احتمال می‌رفت سارقان ۵۰۰ میلیون تومانی از اعضای همین باند مخوف باشند، مأموران شاکی را به اداره پلیس دعوت کردند. مرد افغانستانی وقتی به پلیس آگاهی تهران رفت، راز سرقت‌های میلیاردی و قتل‌های زنجیره‌ای شبکه مخوف آدم‌ربایان معروف به ببر‌های وحشی در افغانستان و فرار آن‌ها از زندان شهر هرات را برملا کرد. 
وی گفت: «چند هفته قبل همراه تعدادی از دوستانم دورهمی داشتیم و برای تفریح قمار می‌کردیم که زنگ خانه‌ام به صدا درآمد. تصور کردم یکی از دوستانم است که برای دورهمی دعوت شده بود. وقتی در را باز کردم چند مرد نقابدار مسلح به سلاح سرد به سمت ما هجوم آوردند و با تهدید چاقو تمامی پول‌های ما را که ۵۰۰ میلیون تومان بود به زور گرفتند. ما با آن‌ها درگیر شدیم و نقاب دو نفر از آن‌ها را از صورتشان کشیدیم و چهره‌شان را دیدیم. آن دو نفر را به نام‌های فیصل و بشیر شناختیم، آن‌ها از هم‌ولایتی‌هایمان بودند. سارقان مجرمان خطرناکی هستند که همراه یکی دیگر از بستگانشان در افغانستان علاوه بر سرقت‌های مسلحانه چندین قتل هم مرتکب شده بودند. پلیس افغانستان آن‌ها را دستگیر کرده بود و در زندان بودند، اما با حمله طالبان در زندان‌ها باز شد و قاتلان سریالی هم از زندان هرات فرار کردند و الان متوجه شدم آن‌ها پس از فرار به ایران آمده‌اند و جنایت‌های خود را ادامه داده‌اند. این باند مخوف حتی ما را هم زیر نظر داشتند و می‌دانستند من دورهمی برگزار کرده‌ام و مقدار زیادی پول همراهمان است.»

 

 

 

 

 قتل مرد دلارفروش 
با طرح شکایت جدید در پرونده شبکه مخوف ببر‌های وحشی، این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که به احتمال زیاد این باند خطرناک جنایت‌های دیگری هم در ایران و افغانستان مرتکب شده‌اند. بنابراین متهمان را مورد بازجویی قرار دادند. در تحقیقات پلیسی یکی از اعضای باند راز دو قتلی را که در تهران مرتکب شده بودند برملا کرد. 
گفته‌های متهمان حکایت از آن داشت یکی از اعضای باند به نام عبید سال قبل به دوستانش گفته بود که قرار است مرد دلارفروشی را در تهران برباید و از خانواده‌اش اخاذی کند، اما مدتی بعد مرد دلارفروش به قتل می‌رسد. 
بررسی‌های مأموران نشان داد ساعت ۱۸ عصر روز ۲۳ اسفندماه سال گذشته مرد دلارفروشی در یکی از محله‌های تهران با شلیک گلوله به قتل می‌رسد. آنطور که شاهدان گفته بودند دو مرد موتورسوار نقابدار با شلیک کلت کمری مرد دلارفروش را به قتل می‌رسانند و بعد هم با برداشتن کیف پر از دلار او از محل فرار می‌کنند. مأموران پلیس پس از حادثه متوجه شده بودند سارقان قاتل ۶۲ هزار دلار در بسته‌های ۱۰۰ دلاری، ۱۴۰۰ یورو و ۱۰ میلیون تومان پول نقد از مقتول سرقت کرده‌اند. پس از این حادثه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عاملان قتل دلارفروش آغاز می‌کنند، اما هیچ ردی از قاتلان به دست نمی‌آورند. با اعتراف یکی از آدم‌ربایان، مأموران تصویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته محل حادثه را با چهره متهمان تطبیق دادند که مشخص شد چهره عبید و یکی دیگر از متهمان با تصاویر به دست آمده مطابقت دارد. 

 

 

 

 

 قتل مرد کامیوندار 
قتل دیگری که پای اعضای باند مخوف ببر‌های وحشی در آن باز شد، قتل مرد کامیونداری است که اواخر دی‌ماه سال گذشته از سوی چند سارق به قتل رسیده بود. یکی از اعضای باند راز این قتل را برملا کرد و گفت همدستانش دی‌ماه سال قبل مرد میانسالی را در بزرگراه آزادگان می‌ربایند و پس از سرقت اموالش، او را به قتل می‌رسانند. 
مأموران وقتی پرونده قتل‌های دی‌ماه سال قبل تهران را بررسی کردند با پرونده قتل مرد کامیونداری که هنوز عاملان قتلش شناسایی و بازداشت نشده‌اند، روبه‌رو شدند. 
مأموران پلیس جسد مرد کامیوندار را صبح روز جمعه ۲۲ دی‌ماه سال گذشته کنار بزرگراه آزادگان کشف کرده بود. بررسی‌ها نشان داده بود مرد ۶۰ ساله راننده کامیون بوده و شب قبل از حادثه هم خودرویش در یکی از شهر‌های مرکزی ایران خراب و برای خرید قطعات راهی تهران می‌شود. وی ساعت ۴ صبح از اتوبوسی در بزرگراه آزادگان پیاده می‌شود و قصد دارد سوار یک خودروی سواری شود و برای خرید قطعات کامیون به خیابان‌های مرکزی تهران برود که از سوی چند زورگیر ناشناس به قتل می‌رسد، اما عاملان قتل شناسایی نمی‌شوند. با اطلاعاتی که یکی از اعضای باند ببر‌های وحشی در اختیار مأموران قرار داد، مشخص شد عاملان قتل اعضای همین باند هستند. 
در حالی که احتمال می‌رود اعضای این باند مخوف به جنایت‌های دیگر هم اعتراف کنند، تحقیقات از آن‌ها برای شناسایی شاکیان احتمالی ادامه دارد.

جوان آنلاین 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها