آخرین اخبار
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
آخرین وضعیت سهام عدالت و جزئیات واریز سود مرحله سوم
بازدید:۳۴۷
صد آنلاین | رئیس سازمان بورس از تشکیل یک کمیته سه‌نفره برای پیگیری حقوق سهامداران عدالت و ایجاد هماهنگی بین گروه‌های ذینفع خبر داد.
کد خبر : ۱۲۰۸۲۳

به گزارش صد آنلاین، حجت‌اله صیدی با اشاره به ظرفیت‌های بازار سرمایه اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌ها در بورس فعال هستند و با پذیرش شرکت‌های جدید و ورود سرمایه‌گذاران تازه‌، می‌توان عمق بازار را افزایش داد. او همچنین درباره کاهش اعتماد عمومی پس از ریزش بازار در سال ۹۹ گفت: نوسانات بخشی از ذات بورس است و روزانه ۶۰ هزار نفر در بازار معاملات انجام می‌دهند. وی افزود: مردم باید پس‌اندازهای خود را به بورس بیاورند و به سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

 

 

صیدی در پاسخ به این نکته که ۶۰ میلیون کد بورسی داریم اما تنها ۶۰ هزار نفر فعالانه معامله می‌کنند، گفت: بسیاری از این کدها متعلق به سهامداران عدالت است. او در ادامه افزود: سهامداران عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، هر زمان بخواهند می‌توانند سهام خود را خرید و فروش کنند، اما برخی همچنان سهام خود را نگه داشته‌اند تا از سود آن بهره‌مند شوند.

 

 

وی درباره وضعیت نمادهای معاملاتی سهام عدالت گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید مجامع عمومی خود را برگزار کنند تا نمادهای آنها در بورس باز شود. تاکنون مجامع عمومی ۸ شرکت برگزار شده اما بازگشایی نمادها به برگزاری مجامع در تمامی استان‌ها بستگی دارد.

 

 

صیدی همچنین در خصوص کمیته سه‌نفره جدید توضیح داد که این کمیته شامل یک فرد فنی، یک نفر اجرایی و یک نفر هماهنگ‌کننده بین تعاونی‌های سهام عدالت و شرکت‌های استانی خواهد بود. این افراد قرار است مجامع شرکت‌های استانی را پیگیری کنند تا سهام عدالت در بورس قابل معامله شود؛ فرآیندی که حدود ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد.

 

 

او در پاسخ به سوالی درباره تأخیر در واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ گفت: شفاف‌سازی صورت‌های مالی شرکت‌های استانی ضروری است و سودها به محض دریافت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر واریز خواهند شد.

 

 

متقاضیان می‌توانند برای مشاهده و استعلام دارایی سهام عدالت خود به سامانه sahamedalat.ir مراجعه کنند. با وارد کردن کد ملی و طی مراحل مربوطه، امکان مشاهده ارزش روزانه سهام فراهم است. ارزش سهام عدالت در بازار روزانه نوسان دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه، از وضعیت به‌روز سهام خود مطلع شوند.

 

 

در روزهای اخیر، تحت تأثیر افت شاخص کل بورس که به رقم دو میلیون و ۴۱ هزار واحد رسید، ارزش سهام عدالت نیز کاهش یافته است. برای نمونه، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان و سهام ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. این افت، بازتاب وضعیت نزولی بازار سرمایه در روزهای اخیر است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها