آخرین اخبار
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
حملات احتمالی اسرائیل به ایران در سایه افشای اطلاعات حساس
بازدید:۷۴۰
یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد که سیستم نظامی اسرائیل از درز ادعایی اطلاعات آگاه است و این موضوع را بسیار جدی می‌گیرد.
کد خبر : ۱۲۰۷۸۸

به گزارش صد آنلاین،  اورشلیم پست، دولت بایدن مدعی شده که نقشه اسرائیل برای حمله به ایران را به دولت ایران منتقل کرده است. باراک راوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی در آکسیوس نوشت که پس از انتشار دو سند ادعایی اطلاعاتی ایالات متحده درباره تدارک اسرائیل برای حمله به ایران، توسط یک حساب تلگرامی وابسته به ایران، مقامات آمریکایی به شدت نگران یک نقض امنیتی بزرگ هستند.

 

 

این افشاگری در شرایطی مطرح می‌شود که اسرائیل هفته‌هاست در حال آماده‌سازی برای انتقام‌جویی از ایران است؛ کشوری که در اول اکتبر با حمله موشکی به اسرائیل تنش‌ها را افزایش داد.

 

 

این افشاگری می‌تواند تلاشی برای مختل کردن عملیات اسرائیل باشد. پنتاگون و دفتر مدیر اطلاعات ملی از اظهارنظر درباره اسناد فاش‌شده خودداری کرده‌اند، اما صحت این اسناد را به چالش نکشیده‌اند.

 

 

یک کانال تلگرامی به نام Middle East Spectator روز جمعه ادعا کرد که اسنادی از منبعی در جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تدارک اسرائیل برای حمله به ایران دریافت کرده است. این کانال به طور معمول محتوای طرفدار ایران را منتشر می‌کند و در پروفایل اکانت X خود ادعا کرده که در ایران مستقر است.

 

 

اسناد مذکور شامل گزارشی از اطلاعات بصری به‌دست‌آمده توسط "آژانس ملی اطلاعات وزارت جنگ" (NGA) است که به تازگی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده توزیع شده است. این گزارش جزئیات اقداماتی را که در روزهای اخیر در چندین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل انجام شده، ارائه می‌دهد، از جمله انتقال مهمات پیشرفته برای حمله به ایران.

 

 

گزارش همچنین به تمرین‌های نیروی هوایی اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران اشاره می‌کند که این هفته با حضور هواپیماهای اطلاعاتی و جنگنده‌ها انجام شده است.

 

 

اگر این گزارش دقیق باشد، نشان‌دهنده نظارت بسیار دقیق ایالات متحده بر آمادگی‌های اسرائیل برای حمله به ایران، از جمله استفاده از ماهواره‌ها برای رصد عملیات انجام‌شده در پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل است.

 

 

این افشای اطلاعات می‌تواند نشانه‌ای از یک نقض امنیتی جدی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده باشد که به دسترسی اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه به کانال تلگرامی وابسته به ایران منجر شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها