آخرین اخبار
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
ادعای اوکراین درباره ۱۰ هزار سرباز کره‌ای | پنتاگون در سکوت
بازدید:۲۰۲۵
صد آنلاین | ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی است که کره شمالی در حال ارائه آموزش‌های لازم به ۱۰ هزار سرباز برای ارسال به اوکراین است، اما پنتاگون این اطلاعات را تأیید نکرده است.
کد خبر : ۱۲۰۶۶۵

به گزارش صد آنلاین،در دنیای پرچالش امروز، ادعاهای جدید و جنجالی در حوزه سیاست‌های جهانی می‌تواند تأثیرات عمیقی بر ثبات و امنیت بین‌المللی بگذارد. اخیراً ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، خبری شگفت‌انگیز و نگران‌کننده را مطرح کرد مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده‌سازی هزاران سرباز برای پیوستن به ارتش روسیه است.

 

 

این ادعا در میان تنش‌های شدید بین اوکراین و روسیه، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. در حالی که مقامات دفاعی ایالات متحده و ناتو نسبت به صحت این گزارش‌ها ابراز تردید کرده‌اند، نگرانی‌ها درباره تأثیرات بالقوه این اتفاق بر میدان جنگ و روابط بین‌الملل در حال افزایش است. آیا این فقط یک ادعای سیاسی است یا تهدیدی واقعی برای اوکراین و کشورهای غربی؟ در ادامه، به بررسی این موضوع و جزئیات مربوط به آن خواهیم پرداخت.

 

 

پنتاگون اعلام کرد که نمی‌تواند گزارش‌های مربوط به استقرار نیرو‌های کره شمالی در اوکراین را تایید کند.

 

پس از اینکه رئیس جمهور اوکراین مدعی شد کره شمالی در حال آماده‌سازی هزاران سرباز است تا در آینده‌ای نزدیک به ارتش روسیه بپیوندند، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت که نمی‌تواند گزارش‌هایی از این دست را تایید کند.

 


به گزارش رویترز، با این حال آستین تاکید کرد که در صورت صحت، این رخداد «نگران‌کننده» خواهد بود.

 


ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه ضمن اشاره به تقویت روابط دفاعی مسکو و پیونگ‌یانگ، مدعی شد که کره شمالی در حال ارائه آموزش‌های لازم به ۱۰ هزار نفر از سربازان خود است تا آنها را به خاک اوکراین بفرستد. زلنسکی در ادامه گفت که برخی از افسران کره شمالی در حال حاضر در خاک اوکراین حضور دارند. سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی نیز ضمن تایید این ادعا می‌گوید سربازان مذکور در حال آموزش دیدن برای سازگاری با محیط هستند.

 


مارک روته، دبیر کل ناتو نیز از تایید این گزارش‌ها خودداری کرده و می‌گوید اطلاعاتی در این زمینه ندارد.

 


دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهاراتی از این دست را «اخبار جعلی جدیدی» خوانده که درباره جنگ اوکراین منتشر شده است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها