آخرین اخبار
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
قتل و آتش‌سوزی مرموز در شهربازی | ۳ برادر جنایتکار بازداشت شدند
بازدید:۴۹۹
صد آنلاین | درگیری مسلحانه و آتش‌سوزی در شهربازی مشهد جنایتی هولناک را رقم زد.
کد خبر : ۱۲۰۶۵۰

به گزارش صد آنلاین،در یکی از عجیب‌ترین حوادثی که در مشهد رخ داده، درگیری مسلحانه و آتش‌سوزی مرگباری در محوطه شهربازی اطراف آرامگاه فردوسی این شهر، وحشت را میان مردم این منطقه پراکنده کرد. در پی این حادثه، یک جوان ۳۳ ساله هدف تیراندازی و ضربات چاقو قرار گرفت و جان باخت.

 

 

این درگیری خونین، که بر سر اختلافات مربوط به غرفه‌های اجاره‌ای شهرداری شکل گرفته بود، منجر به اغتشاش و خسارات هنگفتی شد. با اعلام قتل این جوان به پلیس و اعزام نیروهای انتظامی، عملیات گسترده‌ای برای دستگیری متهمان آغاز شد که به دستگیری سه برادر فراری ختم شد.

 


آغاز حادثه: نزاع مسلحانه در شهربازی

ماجرا زمانی شروع شد که تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و گزارشی از وقوع یک درگیری مسلحانه در غرفه‌های اجاره‌ای شهربازی در نزدیکی آرامگاه فردوسی دریافت شد. به‌سرعت گروهی از نیروهای انتظامی به سرپرستی سروان مصطفی حسنی به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که جوانی ۳۳ ساله به نام علی، در این نزاع هدف گلوله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است. اما تلاش پزشکان بیمارستان برای نجات جان او ناکام ماند و او جان خود را از دست داد.

 


اختلافات بر سر غرفه‌های اجاره‌ای

تحقیقات اولیه نشان داد که این درگیری بر سر اختلافات مربوط به غرفه‌های اجاره‌ای در شهربازی مشهد رخ داده است. افراد حاضر در این نزاع سوار بر سه خودروی پارس، تیبا و ۲۰۶ بودند و با سلاح وینچستر به سوی علی شلیک کرده بودند. اختلافات شدید میان طرفین در نهایت به درگیری مسلحانه و قتل منجر شد. پس از شلیک گلوله، علی علاوه بر اصابت گلوله، هدف ضربات چاقو نیز قرار گرفت که علت مرگ وی را پیچیده‌تر کرد.

 


آتش‌سوزی مرموز در غرفه‌ها

در حالی که پلیس و نیروهای انتظامی در حال بررسی این جنایت هولناک بودند، شعله‌های آتش از غرفه‌های اجاره‌ای شهربازی زبانه کشید. امدادگران آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و پس از تلاش‌های بسیار موفق شدند آتش را مهار کنند. اما خسارات زیادی به غرفه‌ها وارد شد و شهربازی در اثر این حادثه متحمل ضرر هنگفتی شد. به نظر می‌رسید که این آتش‌سوزی نیز به نحوی با جنایت مسلحانه در ارتباط باشد و تحقیقات بیشتر برای روشن‌شدن ابعاد ماجرا در جریان بود.

 


تحقیقات قضایی و دستگیری ۳ برادر

با اعلام قتل مسلحانه و پیچیده‌شدن ماجرا، قاضی ویژه قتل عمد مشهد، محمود عارفی‌راد، به مرکز درمانی مراجعه کرد تا جزئیات بیشتری از حادثه به دست آورد. در همین حال، بررسی‌ها نشان داد که ۳ برادر به نام‌های هادی، وحید و حمید از متهمان اصلی این درگیری مسلحانه هستند و پس از جنایت از محل حادثه گریخته‌اند. تحقیقات بیشتر برای ردیابی این متهمان توسط گروهی کارآزموده از افسران پلیس امنیت عمومی مشهد به سرپرستی سرهنگ مهدی کسرویی آغاز شد.

 


ردیابی متهمان در شهرهای شمالی

با پیگیری‌های پلیس امنیت عمومی و رصدهای اطلاعاتی، مشخص شد که ۳ برادر به یکی از شهرهای شمالی کشور فرار کرده‌اند. این افراد پس از فرار از مشهد، به منطقه ییلاقی ابرده پناه برده و در آنجا یک سوئیت اجاره کرده بودند. اما نیروهای پلیس همچنان آن‌ها را زیر نظر داشتند و با هماهنگی‌های لازم، عملیات دستگیری این سه نفر برنامه‌ریزی شد.

 


عملیات دستگیری

عصر روز گذشته، نیروهای پلیس امنیت عمومی به همراه دستور قضایی قاضی عارفی‌راد، عملیات ضربتی خود را برای دستگیری متهمان آغاز کردند. ۳ برادر که در یک سوئیت در منطقه ابرده مخفی شده بودند، توسط نیروهای پلیس در این عملیات غافلگیر و دستگیر شدند. متهمان بلافاصله به مشهد انتقال داده شدند تا مراحل بازجویی و تحقیقات بیشتر ادامه یابد.

 


ادامه تحقیقات

با دستگیری متهمان اصلی، تحقیقات برای ریشه‌یابی این درگیری مسلحانه و آتش‌سوزی مرموز ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که آتش‌سوزی غرفه‌های اجاره‌ای توسط چه کسی و با چه انگیزه‌ای انجام شده است، اما پلیس مشهد در حال بررسی تمامی جوانب این پرونده پیچیده است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها