آخرین اخبار
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
طلا در آستانه رکورد جدید/ عدم قطعیت انتخابات و تنش‌های خاورمیانه قیمت‌ها را به اوج رسانده‌اند
بازدید:۲۶۹
صد آنلاین | در روز پنجشنبه (26 مهر)، قیمت طلا به بالاترین سطح خود در سال جاری دست یافت، چرا که بی‌ثباتی ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و تنش‌های موجود در خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را به سوی این دارایی امن سوق داده است. همچنین، سیاست‌های تسهیل‌کننده پولی به حفظ قیمت‌های بالا کمک کرده است.
کد خبر : ۱۲۰۳۱۳

به گزارش صد آنلاین، قیمت طلا با افزایش 0.6 درصدی به 2689.86 دلار در هر اونس رسید و طبق داده‌های سایت اینوستینگ، در طول روز به رکورد 2696 دلار نیز دست یافته است. همچنین، معاملات آتی طلا در ایالات متحده با افزایش نیم درصدی به 2705 دلار رسید.

 

 

در سال جاری، طلا بیش از 30 درصد رشد را تجربه کرده و به سطوح تاریخی جدیدی رسیده است. این افزایش عمدتاً به دلیل انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پس از کاهش نیم درصدی نرخ بهره در ماه گذشته و همچنین نگرانی‌های ژئوپلیتیکی مداوم است.

 

 

نیتش شاه، استراتژیست کالا در شرکت WisdomTree، گفت: «علاوه بر نگرانی‌های موجود در خاورمیانه، انتخابات ایالات متحده نیز نزدیک است و به نظر می‌رسد رقابت بسیار نزدیکی خواهد بود. این موضوع سطح بالایی از عدم قطعیت را به همراه دارد و طلا معمولاً در زمان‌های عدم قطعیت، پناهگاه امنی به شمار می‌رود.»

 

 

در گردهمایی سالانه انجمن بازار شمش لندن، شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در 12 ماه آینده به 2941 دلار برای هر اونس برسد.

 

 

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، اظهار داشت: «نظرسنجی LBMA که اوایل این هفته در میامی منتشر شد، نشان داد که انتظار می‌رود قیمت طلا در سال آینده به نزدیک 3000 دلار برسد و نقره نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. این پتانسیل توجه بیشتری را جلب کرده است.»

 

 

در اوایل روز معاملاتی پنجشنبه در ایالات متحده، قیمت‌ها پس از انتشار داده‌هایی که نشان داد خرده‌فروشی ایالات متحده در سپتامبر کمی بیشتر از حد انتظار افزایش یافته است و همچنین گزارشی از وزارت کار که اعلام کرد بیکاری به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته، از رکورد خود عقب‌نشینی کرد.

 

 

جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد بازار در Kitco Metals، گفت: «این دو گزارش به نفع سیاست‌گذاران پولی با رویکرد سخت‌گیرانه است.»

 

 

طلا، که خود بهره‌ای ندارد، در شرایطی که نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد، تمایل به رشد بیشتری دارد. همچنین، بانک مرکزی اروپا برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد کاهش داد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها