آخرین اخبار
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
هشدار شدید روسیه به اسرائیل درباره هرگونه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران
بازدید:۸۲۴
صد آنلاین | معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: «روسیه به اسرائیل هشدار می‌دهد که حتی به فکر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نباشد». 
کد خبر : ۱۲۰۳۰۹

 به گزارش صد آنلاین، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: «روسیه به اسرائیل هشدار می‌دهد که حتی به فکر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نباشد».

 

 


پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل در 1 اکتبر، گمانه زنی‌هایی مبنی بر اینکه اسرائیل ممکن است به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، همانطور که مدت ها تهدید کرده بود، مطرح شد.

 

 

 

به نوشته رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی تاس روسیه، ریابکوف گفت: «ما بارها هشدار داده‌ایم و همچنان می‌دهیم و به اسرائیل هشدار می‌دهیم که حتی به صورت فرضی احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای و زیرساخت‌های هسته‌ای (ایران) را در نظر نگیرد.»

 

 

او گفت: «این یک تحول فاجعه‌بار و نفی کامل تمام اصول موجود در زمینه تضمین ایمنی هسته‌ای خواهد بود.»

مشخص نیست مسکو به چه شکلی این پیام را به اسرائیل رسانده است.

 

 

دفتر نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل به حرف‌های ایالات متحده، که نسبت به حمله به تأسیسات هسته‌ای در ایران هشدار داده است، گوش خواهد داد اما اقدامات خود را بر اساس منافع ملی خود تعیین خواهد کرد.

 

 

این بیانیه ضمیمه مقاله واشنگتن پست بود که در آن گفته شد نتانیاهو به دولت جو بایدن گفته است که اسرائیل به اهداف نظامی ایران حمله خواهد کرد، نه اهداف هسته ای یا نفتی.

 

 

رسانه دولتی روسیه نیز به نقل از ریابکوف گفته است که مسکو بدون توجه به سطح تنش در منطقه، دائماً با ایران در تماس است.

 

 

روسیه از زمان آغاز جنگ خود در اوکراین روابط خود را با جمهوری اسلامی تقویت کرده و در حال آماده شدن برای امضای قرارداد مشارکت جامع با تهران است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها