آخرین اخبار
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
آمریکا همچنان به اسراییل سلاح می دهد
بازدید:۲۱۰
صد آنلاین | «لیز گراند» فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه «خاورمیانه» در نشستی که در ۲۹ اوت گذشته در واشنگتن برگزار شد، به رهبران بیش از ۱۲ سازمان امدادرسانی گفت ایالات متحده احتمالا به فکر تاکتیک‌های دیگری برای متقاعد کردن تل‌آویو جهت دادن اجازه به ورود کمک‌های نجات‌بخش به غزه باشد؛ مانند اعمال فشار از طریق سازمان ملل.
کد خبر : ۱۲۰۲۴۲

 

به گزارش صد آنلاین، او تاکید کرد که دولت واشنگتن به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد و ارسال تسلیحات را به تاخیر نمی‌اندازد، یا متوقف نمی‌کند.

این گزارش بر اساس مکالمه با سه فرد حاضر در جلسه و دو فرد دیگر که در جریان آن قرار گرفته‌اند، به همراه مجموعه‌ای از یادداشت‌های مفصل از این نشست است که توسط پالتیکو بررسی شده است. این اظهارات در شرایطی فاش شده است که تعداد شهدای غزه از ۴۲ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش وب‌سایت آمریکایی «پالتیکو»، یکی از مسئولان کمک‌های بشردوستانه که در این نشست حضور داشت، گفت: «لیز گراند اشاره کرد که اسرائیل در حلقه بسیار محدود متحدان آمریکا قرار دارد که ایالات متحده با آن مخالفت نخواهد کرد و از هر چیزی که آن بخواهد، دریغ نخواهد کرد.»

این مسئول با بیان اینکه لیز گراند به‌نوعی بیان کرد که ایالات متحده نمی‌تواند موضع تهاجمی و منفی به خود بگیرد، افزود: «او به نوعی می‌گفت که ما نمی‌توانیم نقش پلیس بد را بازی کنیم.»

 

 

 

 

در این نشست تقریبا ۲ ساعته، نمایندگان امور کمک‌رسانی راه‌هایی را که بوسیله آن رژیم صهیونیستی مانع دسترسی به غزه می‌شود، تشریح و نگرانی‌های خود را درباره امتناع ایالات متحده از محدود کردن محموله‌های سلاح ابراز کردند.

آنها همچنین به لیز گراند گفتند که تل‌آویو قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض می‌کند؛ قوانینی که به طور کلی طرف‌ها را از محدود کردن یا جلوگیری کردن از کمک‌های بشردوستانه یا تردد کارکنان در زمینه بشردوستانه در مناطق درگیری منع می‌کند.

 

 

 

 

یکی از افراد حاضر در این نشست اظهار داشت: «لیز گراند گفت که این قوانین در مورد اسرائیل صدق نمی‌کند.»

بسیاری از حاضران سخنان نماینده بایدن را به طرز نگران‌کننده‌ای «صریح» توصیف کردند و این صحبت‌ها باعث تعجب بسیاری در اتاق شد. چند نفر دیگر گفتند که گراند نظرات خود را بیان نمی‌کرد، بلکه سیاست ایالات متحده در قبال رژیم صهیونیستی را توضیح می‌داد.

در حالی که اظهارات گراند بیش از یک ماه پیش بیان شد، ارزیابی او از عدم اقدام ایالات متحده در مورد ارسال سلاح برای صهیونیست‌ها، سؤالاتی را در مورد جدی بودن تهدیدهای اخیر دولت بایدن برای انجام این کار ایجاد می‌کند.

با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه که ناشی از ماجراجویی‌های خطرناک رژیم صهیونیستی در پوشش حمایت غربی‌هاست، پیشتر نامه‌ای از سوی واشنگتن خطاب به رژیم صهیونیستی علنی شد که طی آن ایالات متحده اولتیماتومی ۳۰ روز صادر کرده و هشدار داده بود که ممکن است محدودیت‌هایی برای حمایت‌های آینده از تل‌آویو اعمال شود، مگر اینکه به بحران انسانی فزاینده در غزه رسیدگی شود.

 
 
ایسنا
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها